تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، در شرایط فعلی از احیای برجام نمی‌توان امتیاز خوبی گرفت.
امتیاز گیری از برجام در گرو تولید انبوه ملی است
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبر۲۴ بیان کرد: در شرایط فعلی اگر بنابر احیای برجام باشد طرف غربی به ما امتیاز خوبی نمی‌دهد، چرا زمان مناسب برای امتیاز گیری وقتی است که ما در داخل هر روز و با سرعت قدرت ملی تولید کنیم‌.

این نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: غربی‌ها در طول تاریخ و به تجربه اثبات کرده‌اند، که در مقابل قدرت و اقتدار راحت‌تر تسلیم می‌شوند و بنابراین ما در این زمینه باید مقتدرانه عمل کنیم.

وی با بیان این مطلب که من با ارتباط دادن و بند کردن اداره کشور به برجام و غربی‌ها موافق نیستم‌، ادامه داد: غربی‌ها معمولاً ایجاد وابستگی می‌کنند، اقتصاد را دچار یک رفتار شرطی می‌کنند و ضرر و عواقبش گریبان کشور را می‌گیرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: من اعتقاد دارم کشور را باید بر اساس ظرفیت‌های درون‌زا اداره کرد‌. ما اگر کشور را خوب اداره کنیم و قدرت داخلی تولید کنیم‌ غربی‌ها بلافاصله‌ به سمت ما برمی‌گردند امتیاز می‌دهند و یک برجام برد برد ایجاد می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: ما در سیاست اهل مذاکره‌ایم، اما دیپلماسی خارجی می‌تواند با پیگیری‌های مقتدرانه به مدیریت داخلی کشور نیز کمک کند.

عباس‌زاده گفت: من در سیاست‌ورزی ترجیح می‌دهم کار را از داخل شروع کنم چون اعتقاد دارم سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و هرچه در داخل تولید قدرت ملی داشته باشیم می‌توانیم به پشتوانه آن امتیاز بین‌المللی بگیریم و این قدرت چانه‌زنی ما را افزایش می‌دهد‌ و می‌تواند ما را به جایی برساند که از رقیب بیش از آنکه‌ امتیاز بدهیم امتیاز بگیریم.
24-news.ir/vdch6-nzz23nzxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز