کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده اردبیل در مجلس:

امتیاز گیری از برجام در گرو تولید انبوه ملی است

12 دی 1401 ساعت 15:10

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، در شرایط فعلی از احیای برجام نمی‌توان امتیاز خوبی گرفت.


محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبر۲۴ بیان کرد: در شرایط فعلی اگر بنابر احیای برجام باشد طرف غربی به ما امتیاز خوبی نمی‌دهد، چرا زمان مناسب برای امتیاز گیری وقتی است که ما در داخل هر روز و با سرعت قدرت ملی تولید کنیم‌.

این نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: غربی‌ها در طول تاریخ و به تجربه اثبات کرده‌اند، که در مقابل قدرت و اقتدار راحت‌تر تسلیم می‌شوند و بنابراین ما در این زمینه باید مقتدرانه عمل کنیم.

وی با بیان این مطلب که من با ارتباط دادن و بند کردن اداره کشور به برجام و غربی‌ها موافق نیستم‌، ادامه داد: غربی‌ها معمولاً ایجاد وابستگی می‌کنند، اقتصاد را دچار یک رفتار شرطی می‌کنند و ضرر و عواقبش گریبان کشور را می‌گیرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: من اعتقاد دارم کشور را باید بر اساس ظرفیت‌های درون‌زا اداره کرد‌. ما اگر کشور را خوب اداره کنیم و قدرت داخلی تولید کنیم‌ غربی‌ها بلافاصله‌ به سمت ما برمی‌گردند امتیاز می‌دهند و یک برجام برد برد ایجاد می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: ما در سیاست اهل مذاکره‌ایم، اما دیپلماسی خارجی می‌تواند با پیگیری‌های مقتدرانه به مدیریت داخلی کشور نیز کمک کند.

عباس‌زاده گفت: من در سیاست‌ورزی ترجیح می‌دهم کار را از داخل شروع کنم چون اعتقاد دارم سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و هرچه در داخل تولید قدرت ملی داشته باشیم می‌توانیم به پشتوانه آن امتیاز بین‌المللی بگیریم و این قدرت چانه‌زنی ما را افزایش می‌دهد‌ و می‌تواند ما را به جایی برساند که از رقیب بیش از آنکه‌ امتیاز بدهیم امتیاز بگیریم.


کد مطلب: 116381

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/116381/امتیاز-گیری-برجام-گرو-تولید-انبوه-ملی

خبر24
  https://www.24-news.ir