تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
نایب‌رئیس مجلس گفت: مجلس، قوه قضائیه و دولت عزمشان راسخ است تا حصول نتیجه امداد و نجات را انجام دهند.
نیکزاد: عزم قوای سه‌گانه برای رسیدگی به حادثه معدن طبس جدی است
به گزارش خبر24، علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره آخرین آمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس گفت:  از لحظه این حادثه تلخ قوای سه‌گانه قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه  موضوع را پیگیری کردند.
وی ادامه داد: بنده به‌اتفاق اعضای محترم کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی با تأکید رئیس مجلس و عزیزانی از کمیسیون اصل ۹۰ در منطقه حضور پیدا کردیم.

نیکزاد بیان کرد:  دیشب آقای وزیر کشور در منطقه بودند امروز که ما در محل حادثه هستیم وزیر صمت و وزیر کار و استاندار نیروهای امدادی همه هستند. ۲۴ نفری که در بلوک بی بودن و محبوس هستند، 8 نفرشان هم جنازه‌شان پیدا شد و متأسفانه کشته‌ها به ۳۸ نفر رسید. به خانواده‌های داغدار و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنیم.
وی گفت: قطعاً همین‌طور که در اخبار شنیدید مجلس، قوه قضاییه و دولت عزمشان راسخ است تا حصول نتیجه امداد و نجات را انجام بدهند. تکلیف از آن ۲۴ نفر حدود 14نفری که هنوز محبوس هستند تعیین تکلیف شود.
نیکزاد بیان کرد:  علت این حادثه قطعاً بررسی خواهد شد و شورای اسلامی کمیسیون تخصص این کار را پیگیری خواهد کرد و حتماً با خاطیان در حد قانون برخورد خواهد شد. عزم و اراده قوای سه‌گانه این است که ما بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت ایمنی بتوانیم عزیزانمان را که محبوس هستند  نجات بدیم.

 وی گفت: در حال حاضر ۳۸ نفر به رحمت خدا رفتند و بالغ بر ۱۴ نفر هم محبوس هستند. کمیسیون تخصصی ، دادگستری هم وزرایی که اسم بردم در محل حضور دارند در کنار امداد و نجات بتوانیم علت دقیق حادثه عدم رعایت قوانین و مقررات و ایمنی اگر صورت‌گرفته است با نظر کارشناسی به استحضار ملت بزرگ ایران برسانیم.

منبع: فارس
24-news.ir/vdceov8zvjh8efi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما