تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان خواستار جلوگیری از اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و ممانعت از گسترش درگیری در منطقه شد.
پزشکیان: اجازه ندهیم لبنان غزه‌ای دیگر شود
به گزارش خبر24، رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان که برای شرکت در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد در مصاحبه اختصاصی با مجری سی‌ان‌ان فرید زکریا گفت که حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان بحرانی انسانی است که خطر واردکردن منطقه به درگیری بزرگ‌تر را به همراه دارد.

به گزارش این شبکه، پزشکیان هشدار داد که «این خطر وجود دارد که آتش وقایعی که (در لبنان) در حال رخ‌دادن است، به کل منطقه گسترش یابد».

طبق این گزارش رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به حزب‌الله لبنان توصیه خواهد کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل خویشتن‌داری کند، گفت که حزب‌الله با طرفی مواجه است تا دندان مسلح است و به سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته دسترسی دارد.

وی گفت «نباید بگذاریم لبنان به غزه‌ای دیگر به دست اسرائیل تبدیل شود».

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور ایران افزود «حزب‌الله نمی‌تواند این کار را به‌تنهایی انجام دهد. نمی‌تواند به‌تنهایی مقابل اسرائیل که کشورهای غربی، اروپایی و آمریکا از آن دفاع و حمایت و تأمینش می‌کنند، بایستد».

پزشکیان با این هشدار که وقایع ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود که می‌تواند برای آینده جهان خطرناک باشد، افزود «بنابراین باید از اقدامات جنایت‌کارانه که اسرائیل در حال ارتکاب آن است، جلوگیری کنیم».

منبع: مشرق
24-news.ir/vdcd9j0fnyt0oj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما