تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات موضوع مربوط به بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کند.
قالیباف: کمیسیون اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کند
به گزارش خبر24، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه چهارم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: مطابق با یکی از مواد قانون اصلاح بیمه تامین اجتماعی، قبلاً ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در محدوده شهرها دریافت می شد و برای بیمه کارگران ساختمانی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شد اما اکنون و طبق قانون جدید، این ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته اما اتفاقی در بیمه کارگران ساختمانی رخ نداده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به ازای هر فرد بیمه شده ای که خارج می شود، فرد دیگری را جایگزین می کند و خبری از بیمه کردن کارگران جدید نیست. سازمان تامین اجتماعی باید گزارش دهد که با اصلاحات این قانون چقدر درآمد کسب کرده و به چه علت قانون را اجرا نمی کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را پیگیری کند. همچنین این موضوع باید از سوی دیوان محاسبات کشور پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در زمان بررسی این موضوع در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که همه درآمدها برای بیمه کارگران ساختمانی به یک صندوق واریز شود تا در جای دیگری استفاده نشود.
24-news.ir/vdchm6nzx23nkwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما