کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: کمیسیون اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کند

4 مهر 1403 ساعت 16:44

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات موضوع مربوط به بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کند.


به گزارش خبر24، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه چهارم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: مطابق با یکی از مواد قانون اصلاح بیمه تامین اجتماعی، قبلاً ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در محدوده شهرها دریافت می شد و برای بیمه کارگران ساختمانی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شد اما اکنون و طبق قانون جدید، این ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته اما اتفاقی در بیمه کارگران ساختمانی رخ نداده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به ازای هر فرد بیمه شده ای که خارج می شود، فرد دیگری را جایگزین می کند و خبری از بیمه کردن کارگران جدید نیست. سازمان تامین اجتماعی باید گزارش دهد که با اصلاحات این قانون چقدر درآمد کسب کرده و به چه علت قانون را اجرا نمی کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را پیگیری کند. همچنین این موضوع باید از سوی دیوان محاسبات کشور پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در زمان بررسی این موضوع در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که همه درآمدها برای بیمه کارگران ساختمانی به یک صندوق واریز شود تا در جای دیگری استفاده نشود.


کد مطلب: 148953

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148953/قالیباف-کمیسیون-اجتماعی-بیمه-کارگران-ساختمانی-پیگیری-کند

خبر24
  https://www.24-news.ir