تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
غلامرضا مصباحی مقدم،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبر ۲۴

حمایت از تولید داخلی، یک تجربه جهانی است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با نگاهی به تاریخ تحولات اقتصاد جهانی، حمایت از تولید داخلی را یک الزام تجربه شده در سطح جهان ارزیابی کرد.
حمایت از تولید داخلی، یک تجربه جهانی است
به گزارش خبر24؛ غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبر ۲۴ گفت: شاید بسیاری ندانند که انگلیس از نظر زمان توسعه یافتگی به مدت ۱۰۰ سال بر فرانسه مقدم بود این در حالی است که فرانسه طی ۱۰۰ سال جلوی ورود کالاهای انگلیسی به کشورش را گرفت تا توانست خودش را از نظر اقتصادی به جایی برساند که صنعتی شود.
 
وی افزود: در این مرحله دیگر حمایت خود را از‌ تولید داخلی برداشت.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نیز نباید غفلت کرده و تصور کنیم که‌ اگر با به نتیجه رسیدن مذاکرات مقداری درآمد ارزی کشور افزایش پیدا کند این درآمد را به حراج بگذاریم بلکه باید از این درآمد ارزی در جهت زیر ساخت های تولیدی هزینه کنیم.
 
مصباحی مقدم ادامه داد: هر چه میزان تولید ما بیشتر باشد اشتغال جوانان مان نیز بیشتر می شود، هر چه تولید افزایش یابد رفاه ملت نیز افزایش می یابد.
 
وی با بیان اینکه با افزایش میزان تولید داخلی نرخ تورم کاهش خواهد یافت گفت: بنابراین منافع ملی اقتضا می کند که در چنین شرایطی دقت کنیم و جلوی واردات کالاهای خارجی مشابه کالاهای داخلی را بگیریم تا بتوانیم به رقابت با آنها بپردازیم. در ضمن تولیدکنندگان ایرانی هم باید با ارتقای محصولات خود با راههای شناخته شده و استفاده از روش های شناخته شده اقدام به برندسازی کنند.
 
این
نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، یک ضرورت ملی است گفت: همه کشورها امروزه به دنبال دستیابی به این مهم هستند که واردات را به حداقل ممکن کاهش داده و نه تنها به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند بلکه بتوانند مازاد آن را هم صادر کنند.
 
مصباحی مقدم ادامه داد: باید به سمت حمایت از تولید ملی خودمان برویم تا بتوانیم اشتغالزایی کنیم، ما راهی جز حرکت در این مسیر نداریم. این یک راهکار علمی و وطن پرستانه است که در سطوح مختلف نیز باید آن را دنبال کرد.
 
وی خاطر نشان کرد باید کاری کنیم که استفاده از کالای داخلی به عنوان ارزش تلقی شود تا از این مسیر با حمایت از تولیدات ملی خودمان به رشد و رونق تولید در کشور کمک کنیم. البته در این مسیر تولیدکنندگان ایرانی هم باید وضعیت مصرف جامعه را در نظر داشته باشند و با ارتقای تولیدات خود بتوانند طرفداران بیشتری جذب کنند.
 
مصباحی مقدم گفت:  انتظار مردم هم به حق است که تولیدکننده داخلی، افزایش کیفیت و کاهش قیمت را در دستور کار قرار دهد.
 
این عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف داخلی از شکوفاترین اقتصادها باشد،  ادامه داد: حرکت تولیدی در کشور باید ادامه پیدا کند و موانع تولید از سر راه تولید برداشته شود.
 
مصباحی مقدم همچنین با بیان اینکه تولید کنندگان داخلی باید علاوه بر افزایش بیشتر کیفیت کالا‌ها، نگذارند قیمت‌ها به نحوی افزایش یابد که قدرت خرید مردم اجازه خرید به آن‌ها ندهد، در عین حال گفت: تردیدی نیست که باید از تولید کنندگان داخلی حمایت همه جانبه کنیم تا هم از قاچاق جلوگیری شود و هم تولید کنندگان تشویق شوند.
 
انتهای پیام/
24-news.ir/vdcgty9y.ak9xw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز