تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
طوفان الاقصی احیا کننده مقاومت بود، چراکه قضیه فلسطین نه قضیه ملی بلکه قضیه اعتقادی، دینی و اسلامی است که با تفکر دینی اسلامی شاهد پیروزی‌های روزافزون آن هستیم.
چرا ارتش اسرائیل قادر به شکست گروه کوچک حماس نیست؟
به گزاش خبرنگار بین‌المللی خبر۲۴، بیش از دویست روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد عملیاتی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد نظم نوینی در منطقه غرب آسیا ایجاد کرد، به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی امیدوار بود که کوچکترین و البته ضعیف‌ترین حلقه مقاومت که باریکه غزه است را در مدت بسیار کوتاهی از بین ببرد که نتوانست.

و حدود هشت ماه است علی‌رغم همه حمایت‌ها و امکاناتی که از همه کشورهای غربی از جمله آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان خریداری کرده یا به آن هدیه داده شده، نتواسته است به مقاومت فلسطین کوچکترین خدشه‌ای وارد کند، به گونه‌ای که ما شاهد به اسارت گرفتن شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت هستیم و حتی موشک‌هایی را از منطقه غزه شلیک کند که در تل‌آویو فرود آید، این نشان می‌دهد که مقاومت همچنان زده و پا برجاست.

چندین سال است که فلسطین در محاصره‌ی زمینی، هوایی و دریایی است، اما با گذشت حدود هشت ماه با طوفان الاقصی مقاومت کرده و در نظام بین‌الملل طوفان عظیمی ایجاد کرده که شاهدیم به تازگی موشک‌هایی شلیک کرده که به تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی اصابت کرده، این در حالی است که رژیم صهیونیستی ارزیابی‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در حوزه‌ی مقاومت داشت که همه غلط از آب درآمدند.

سال ۲۰۰۵ جنبش حماس در چارچوب انتخابات فلسطین به عنوان جبهه مقاومت غزه تشکیل شده که بعد از آن اوضاع مقاومت بهتر شده است.

قبل از سال ۲۰۰۶ امکانات مقاومت به خاطر نفوذ رژیم صهیونیستی داخل غزه ضعیف بود که شاهد انتفاضه‌ی سنگ بودیم یعنی مردم مقاوم فلسطین فقط با سنگ مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستادند که با شروع طوفان الاقصی سنگ تبدیل به موشک شد.

از سال ۲۰۱۰ با حضور شهید حاج قاسم سلیمانی اوضاع مقاومت بهتر شد، دوره‌های آموزشی برای بچه‌های مقاومت برگزار شد و این باعث شد تاسیسات و امکانات مقاومت در داخل نوار غزه قوی‌تر شود تا جایی که موشک هم ساختند و در سال ۲۰۱۴ در جنگ ۵۱ روزه خود مقاومت از موشک‌هایی که ساخته بودند استفاده کردند و به پیروزی جنگ آن زمان رسیدند.

رژیم صهیونیستی به خاطر اینکه مقاومت اسلامی توان ساخت تونل و موشک را نداشته باشد اجازه ورود سیمان یا آهن برای تبدیل به موشک را به باریکه غزه نمی‌داد؛ اما مقاومت زیرکانه با اسنادی که در دست داشت مخفیانه وارد آمریکا می‌شود و آهن‌های به جا مانده از کشتی‌های غرق شده در جنگ جهانی دوم را برمی‌دارد و با خلاقیتی که در طی این سال‌ها پیدا کرده است موشک می‌سازد.

ما در جریان جنگ ۲۲ روزه، جنگ ۵۱ روزه، جنگ ۳۳ روزه و تا این جنگ در سیف القدس اسلامی شاهد بلوغ نظامی و امنیتی در مقاومت بودیم که این یک بلوغ بازدارندگی و راهبردی است.

مقاومت و دفاع مردم غزه از سرزمین خودشان و همچنین حمایت مردم غزه از مقاومت تا جایی است که با صبر و شکیبایی برای مقاومت و برای سرزمین خودشان حتی جان خود را هم فدا می‌کنند.

باریکه غزه از اول تا انتها چهل و یک کیلومتر است یک منطقه بسیار بسیار کوچک که بیش از دو میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که متراکم‌ترین منطقه در جهان است، علی‌رغم اینکه بیش از چهل هزار نفر در هشت ماه گذشته شهید شدند مردم غزه جان خود را برای سرزمین خود می‌دهند و اینچنین حمایت می‌کنند؛ فلسطینی‌ها معتقد هستند سرزمین یعنی مادر، و آنها از مادر خود دفاع می‌کنند.

در رژیم صهیونیستی سه نهاد قدرتمند امنیتی، شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی)، موصاد (سازمان امنیت و اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی) و آمان (وابسته به اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی) هر سه مورد در برابر عملیاتی که مقاومت اسلامی با هزار و دویست نیرو انجام داد، غافل شد و مقاومت توانست از دیوار حائل نژادی عبور کند و به بعضی از شهرک‌ها برود و اسیر بگیرد تا حتی ژنرالی را از اتاق خواب خود دستگیر کند.

طوفان الاقصی احیا کننده مقاومت بود، چراکه قضیه فلسطین نه قضیه ملی بلکه یک قضیه اعتقادی، دینی و اسلامی است که سید حسن نصرالله گفته «دوران شکست‌ها تمام شده و دوران پیروزی‌ها شروع شده است» با تفکر دینی اسلامی شاهد پیروزی‌های یکی پس از دیگری هستیم.

وقتی که طوفان الاقصی اتفاق افتاد این‌بار برعکس دوران قبل در غرب یک خیزش انسانی اتفاق افتاد یعنی در ایالات متحده آمریکا و اروپا مردم به خیابان آمدند، که حتی شاهد جنبش دانشجویی و الان دانش‌آموزی هستیم.

جهان غرب از لحاظ انسانی و انسانیت به غزه نگاه می‌کنند و عملیات وحشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع آن باعث شده مردم کل دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی قیام کنند حتی داخلکشورهای‌ غربی که حامی این رژیم هستند فهمیده‌اند که حکومت آنها، آنها را فریب می‌دهد و ادعا می‌کند که جنگ ضد یهودی است؛ اما خود مردم روشنفکر آن متوجه شده‌اند که جنگ علیه یهودی‌ها نیست بلکه جنگ علیه رژیم صهیونیستی است که بعد از بیش از دویست روز نتواسته به اهداف خودش که نابودی جنبش‌ها و قدرت مقاومت فلسطین است برسد.

رژیم صهیونیستی هم دچار خلاء سیاسی است و هم شاهد مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی که صورت می‌گیرد است چون خودشان متوجه شده‌اند متعلق به این آب و خاک نیستند، بنابراین به مجرد اینکه امنیت‌شان تهدید شود برمی‌گردند.

امیدواریم که ان‌شاءالله به زودی همه مسلمان‌ها بتوانند در قبله‌ی نخستین جایی که پیامبر از آنجا به معراج رفته نماز بخوانند.

پایان پیام/
24-news.ir/vdceop8zxjh8eei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما