تاریخ انتشارجمعه ۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
نشانه‌های سقوط اسرائیل به برکت خون شهدای غزه کاملا مشخص است و همزمان با این اتفاق، تغییر عظیمی در سطح دنیا صورت می‌گیرد و آن هم تغییر نظم نوین جهانی است.
انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و سردرگمی در سرزمین‌های اشغالی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبر24، رژیم صهیونیستی دارای سه کابینه است؛ کابینه امنیتی، کابینه جنگ و کابینه معمولی.

کابینه جنگ، بعد از عملیات غافلگیرکننده حماس در هفتم اکتبر یعنی «طوفان الاقصی» به ابتکار بنی‌گانتز و با استقبال بنیامین نتانیاهو تشکیل شد، اما این کابینه جنگ که با هدف شکست حماس راه‌اندازی شده بود با شکست خود روبرو شد درنتیجه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انحلال کابینه جنگ این رژیم را اعلام کرده است.

بعد از گذشت هشت ماه حمله به نوار غزه، رژیم صهیونیستی تا به امروز نتواسته به اهداف خود دست پیدا کند و جالب اینجاست که بارها این مطلب را بیان کردند که ما اگر به این اهداف‌مان نرسیم در جنگ شکست خوردیم.

نابودی حماس، نابودی حکمرانی حماس، نابودی تجهیزات و توان نظامی حماس، کشتن فرماندهان حماس و مقاومت، ازبین بردن تونل‌ها و آزادی اسراء‌ اسرائیلی از اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بود که به لطف خداوند متعال به هیچکدام از آنها نرسیدند.

شکست رژیم صهیونیستی قطعی و حتمی است و آنها خوب می‌دانند با ادامه‌ی روند این فرایندی که نتانیاهو پیش‌گرفته قطعا یک شکست سنگین را تجربه خواهند کرد؛ زیرا نتانیاهو جزو جریان تند افراطی و راست‌گرای رژیم صهیونیستی شناخت شده است.

کابینه‌ی جنگ رژیم صهیونیستی به فضایی که اجماع شکننده داشت تبدیل شده بود و با انحلال آن وضعیت سیاسی در اراضی اشغالی قطعا بحران بیشتری نیز خواهد شد.

لایت گفته است: حالا که بنی‌گانتس از کابینه جنگ خارج شد کار سقوط دولت نتانیاهو به شدت راحت‌تر شده و این بحران‌ها عمیق‌تر می‌شود چراکه با رفتن بنی‌گانتس اعتبار نتانیاهو نیز از بین رفته است.

چشم‌اندازی برای آینده رژیم صهیونیستی و آینده جنگ مشخص نیست و احتمال اینکه با این جنگ، خود رژیم صهیونیستی و بدنه‌ی ارتش آن هم از هم بپاشد جدی است.

این سطح از عدم هماهنگی و اختلافات جدی در سطح ارشد مقامات رژیم صهیونیستی، در خبرهای مختلف کابینه و فرماندهان جنگ رژیم صهیونیستی به علت بی‌برنامگی و شکست در میدان است.

وقتی انحلال کابینه اعلام شد اختلافات در حوزه ارتش علنی و فضای بحرانی دولت نمایان شد که دلیل اصلی آن نه تنها نداشتن دستاورد در میدان جنگ بلکه دادن کشته‌های بسیار نیز بود.

اینکه نظامیان کشته می‌شوند تاثیر روحی روانی بر آنها داشت و درنتیجه درپی آن کشته شدن‌ها و ضربه خوردن‌ها بدنه‌ خود را از دست داد و این یک پیام مهم داد، اینکه نوار غزه که از هر طرف از محاصره است و هیچ تجهیزاتی به دست آنها نمی‌رسد با بدنه‌ی مردمی در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند و باعث ناکامی و ناتوانی رژیم صهیونیستی می‌شود.

نتانیاهو دچار یک خود فریبی شده وقتی در میدان و سیاست ضربه می‌خورد و دچار ضرر می‌شود اما روند را ادامه می‌دهد در نتیجه اسرائیل را غرق می‌کند و اسرائیل غرب را غرق می‌کند.

اکنون اسرائیل در شرایطی قرار گرفته است که نخست وزیر منافع رژیم را فدای منافع شخصی خود می‌کند چراکه به هر دلیلی در جنگ شکست بخورد یا آتش‌بس اتفاق بیفتد به پای میز محاکمه می‌رود و در سپهر سیاسی جایگاهی نخواهد داشت.

ضربه عملیات «طوفان الاقصی» کار خود را کرده و حماس آتش‌بس قطعی می‌خواهد اما نتانیاهو یکی به دلایل شخصی و دیگری هم به علت وجود مسائلی در حوزه‌ی داخلی و بین‌المللی، آتش‌بس را قبول نمی‌کند و در بن‌بست قرار گرفته است.

نشانه‌های سقوط اسرائیل کاملا مشخص است و همزمان با این اتفاق، تغییر عظیمی در سطح دنیا صورت می‌گیرد و آن هم تغییر نظم نوین جهانی است، یعنی نظم تک‌قطبی آمریکا از بین می‌رود و چندقطبی و شبکه‌ای صورت می‌گیرد.

تمامی اهدافی که نتانیاهو اعلام کرده در آغاز عملیات زمینی مسئله آزادی گروگان‌ها، مسئله نابودی حماس و سایر گروه‌های مبارز فلسطینی، مسئله اخراج مردم غزه، مسئله بازگشت شرایط امنیتی به نفع رژیم صهیونیستی و مدیریت غزه با یک معادله جدید می‌باشد که همه نافرجام ماندند.

بعد از گذشت بیش از هشت ماه اعتراض و تظاهرات خانواده‌های گروگان‌ها از کشته‌شدن افراد آنها و اسیری نظامیان که جنگ متوقف شود چون خانواده‌ها معترض‌اند که فرزندان ما بیشتر از این کشته نشوند مسئله بعدی مسئله شکاف عمیقی در راهبرد میدانی و نظامی بین خود فرماندهان عالی‌رتبه‌ی رژیم حاصل شده است و این باعث تضعیف قدرت میدانی رژیم صهیونیستی شده است.

نتانیاهو بازی برلبه‌ی پرتگاه انجام می‌دهد با اینکه می‌داند در حال شکست خوردن است اما می‌گوید من راهی جز ادامه‌ی جنگ ندارم ولی راهی جز تسلیم شدن ندارد چون وضعیت روانی و اجتماعی صهیونیست‌ها داخل فلسطین که مهاجرت معکوس انجام می‌شود و همچنین دچار شدن به ضربه اقتصادی شدید رژیم از عوامل ناتوانی او می‌باشد.

این شرایط فروپاشی مسئله‌ای برای آمریکا نیز می‌باشد، آمریکا حاضر است نتانیاهو را فدا کند اما حاضر نیست رژیم صهیونیستی از بین برود و آتش‌بس را هم به دلیل آرامش و امنیت داخلی خود اعلام کرده و مهم اینکه کشورش در آستانه‌ی انتخابات است و باید برای منافع خود و پیروزی انتخابات تلاش کند.

باید دانست دیدگاه جهان به اسرائیل واقع بینانه شده و برای نتانیاهو غیر قابل تحمل است و مظلوم نمایی اسرائیل ازبین رفته که همه اینها و پیروزی غزه به برکت خون شهدای غزه است.

با مقاومت مردم غزه و بیداری مردم جهان بخصوص جوانان اروپا و آمریکا و همچنین پیدایش اختلاف و تنش در بین ارتش رژیم شماره معکوس برای پایین رژیم صهیونیستی صورت گرفته و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

پایان پیام/
24-news.ir/vdccieqse2bq0e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما