تاریخ انتشارشنبه ۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
وزیر ارتباطات گفت: در ۲ سال اخیر و در دولت سیزدهم حدود ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری انجام گرفته و تا پوشش آخرین شهر در ایران ادامه خواهد داشت.
وزیر ارتباطات: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری کشیده شده است
به گزارش خبر24، صبح امروز عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای خراسان‌شمالی که در شهرستان سملقان انجام شد، اظهار کرد: با کار دقیق و سریع در دولت سیزدهم امروز کل استان خراسان‌شمالی تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یادگار شهید جمهور است، گفت: در دولت سیزدهم ارائه این فناوری آغاز شد و تا پیش از این فیبری در شهرها کشیده نشده بود و در این دو سال حدود ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری انجام گرفته و تا پوشش آخرین شهر در ایران ادامه خواهد داشت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به سرعت اینترنت اشاره کرد و افزود: سرعت اینترنتی که پس از افتتاح فیبر نوری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه هم در دانلود و هم در آپلود محتوا است.
وی تصریح کرد: در فناوری قدیم سرعت دانلود حداکثر ۱۵ مگابیت و آپلود ۴ مگابیت بوده است یعنی تقریبا سرعت آپلود ۲۲۵ برابر و سرعت دانلود ۷۰ برابر شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون در حدود ۶۰۰ شهر آغاز شده و در ۲۰۰ شهر به اتمام رسیده که در این ۲۰۰ شهر بیش از ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هر کسی در این شهرها درخواست بدهد، فناوری فیبر نوری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
زارع پور در خصوص هزینه اظهار داشت: مردم فقط هزینه مودم را پرداخت می‌کنند و بسته‌های اینترنتی تفاوتی با سایر بسته‌هایی که در اپراتورها ارائه می‌شود، ندارد.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcayin6u49nyi1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما