تاریخ انتشارجمعه ۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
رئیس فراکسیون کارگری در گفت‌وگو با خبر۲۴:

فردی که رئیس جمهور می‌شود در رفتارهایش نباید تناقض باشد

بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در مقابل نهادهای قانونی و مهمتر از آنها در مقابل مردم پاسخگو باشد، تصریح کرد: چون مردم به امید آینده‌ای روشن توام با آرامش به یک دولت رأی می‌دهند.
فردی که رئیس جمهور می‌شود در رفتارهایش نباید تناقض باشد
علی بابایی کارنامی نایب رئیس اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری و همچنین نماینده مردم ساری و میان‌درود در مجلس شورای اسلامی در خصوص فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: "هر دولتی که سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند" در گفت‌وگو‌ با خبرنگار سیاسی خبر24، اذعان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین تجارب چند ساله‌ی حکمرانی در قوه مجریه ایجاب می‌کند تا رئیس جمهور دولتی که سرکار می‌آید استقلال سیاسی داشته باشد یعنی تحت شعاع افکار خارج از دایره دولت نباشد.

بابایی کارنامی اظهار کرد: متاسفانه بعضی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، به ظاهر سایه‌ی دولت‌های دیگر را می‌آوردند تا در کنار همدیگر باشند ولی در باطن برای کشور حاشیه ایجاد می‌کنند، درصورتی که براساس قانون اساسی فردی که رئیس جمهور کشور می‌شود باید پاسخگوی مردم، کشور و حاکمیت باشد.

نائب رئیس اجتماعی مجلس تصریح کرد: افرادی که الان در ستاد انتخاباتی نامزدها هستند و یا در آینده در اطراف رئیس جمهور منتخب خواهند بود مسئولیتی در کشور ندارند و لذا استقلال سیاسی یک دولت و رئیس جمهور بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نباید تحت تاثیر افکار و یا کشورهای خارج از شبکه دولت قرار بگیرد و این هیچ منافاتی با نظر مشورتی نخبگان جامعه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در مقابل نهادهای قانونی مانند رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی، حاکمیت، شورای نگهبان و همچنین هر نهادی که اوضاع و احوال دولت را به عنوان مقام نظارتی در مقام عمل رصد می‌کند پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: مهم‌تر از همه‌ی این نهادها قانونی رئیس جمهور باید در مقابل مردم پاسخگو باشد، چون مردم به امید آینده‌ای روشن توام با آرامش به یک دولت رأی می‌دهند و رئیس جمهوری را به رسمیت می‌شناسند که استقلال سیاسی داشته باشد ولاغیر.

بابایی کارنامی بیان کرد: بعضی‌ها تحت عنوان دولت‌ سایه دولتی را تشکیل می‌دهند و دولت اصلی را به حاشیه می‌برند درنتیجه کشور با وارد شدن به حاشیه از ریل توسعه خارج می‌شود و دشمن نیز از خلاء بین دولت سایه و دولت قانونی سوءاستفاده می‌کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اذعان کرد: سیاست‌های خارجی دولت حتما باید یک برنامه‌ی راهبردی با مسئولیت‌پذیری، براساس قانون اساسی و توان خود ارائه دهند، غیر از این هیچ برنامه‌ای به درد مردم و کشور نمی‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور باید در رأس هرم باشد نه اینکه تصمیماتی در کشور گرفته ‌شود و به او گفته شود بگو من در جریان کار نیستم چرا که چنین اظهارنظرهایی کشور را به چالش می‌کشد، پس استقال سیاسی دولت، نوع رفتار دولت، حکمرانی دولت و پاسخگویی در مقابل مردم و قانون بسیار حائز اهمیت است.

بابایی کارنامی در ادامه به شاخصه‌ها و نکات مثبتی که رئیس جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در کشور جاری و ساری کرد اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید ضمن ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید، نقاط ضعف و نواقص را شناسایی و برطرف کند.

نایب رئیس اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید همگرا با نهادهای قانونی در قالب سران قوا باشد، اظهار کرد: قوه مجریه باید با احترام به دو قوه دیگر و در کنار یکدیگر یک حکمرانی واقعی در کشور ایجاد کند و برای همه مردم کار کند.

وی تصریح کرد: فردی که رئیس جمهور می‌شود در رفتارهایش نباید تناقض باشد، باید توانمند باشد، تجربه کافی برای اداره‌ی کشور را داشته باشد، امتحان پس‌ داده باشد، در زمان بحران‌های کشور شانه خالی نکند، پاسخگو در مقابل خون شهدا، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، در راستای حل مشکل مردم شبانه روز نشناسد، کار و تلاش جهادی با رویکردی که در نظام مطرح است داشته باشد، رئیس جمهور همه مردم ایران و همه گرایش‌ها باشد، از سیاست‌زدگی خارج شود، کار نهادسازی در رفتارهایی که در ساختارهای مردم‌سالاری دینی است در دولت به وجود بیاورد و از همه مهمتر باید ولایت‌پذیر باشد و تابع محض ولی‌فقیه باشد تا ان‌شاءالله دولتی موفق در کشور داشته باشد.

بابایی کارنامی اذعان کرد: بر اساس قانون اساسی ولی فقیه که رهبر معظم انقلاب می‌باشند در رأس کشور قرار دارند و رئیس جمهور شخص دوم کشور و عالی‌ترین مقام در مقام اجرا است که در بسیاری از مسائل در مقابل قوه مقننه، قوه قضائیه و ابعاد نظارتی کشور باید پاسخگو باشد که با قرار گرفتن در مسیر ولایت تحت حاکمیت مقام معظم رهبری می‌تواند به درستی کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت اداره کند.

پایان پیام/
24-news.ir/vdcdx90f5yt0o96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما