تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کسانی که به وینیسیوس جونیور توهین کردند به حبس محکوم شدند و رئیس لالیگا امیدوار است که تشدید مجازات باعث از بین بردن نژادپرستی در فوتبال باشد.
حکم زندان برای افرادی که به جونیور توهین کردند
به گزارش خبر24، وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، در ماه می ۲۰۲۳ در جریان بازی با والنسیا مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفت و سه هوادار که برای مسخره کردن او صدای میمون درمی‌آوردند، به هشت ماه حبس محکوم شده‌اند.

این بازیکن برزیلی مستقیماً به سمت سکوها رفت تا به توهین کنندگان اشاره کند و آنها به سرعت توسط والنسیا شناسایی شدند و عضویت آنها حذف شد. در پی شکایت لالیگا و پس از یک پروسه قضایی طولانی، برای اولین بار برای جرم نژادپرستی حکم زندان صادر شد.

این سه نفر می‌توانستند با حداکثر ۱۲ ماه زندان مواجه شوند، اما به دلیل همکاری چهار ماه از مجازات آنها کاهش یافت. به همین ترتیب، آنها به جای سه سال با محرومیت دو ساله از زمین‌های فوتبال مواجه شدند. همچنین باید هزینه‌های قانونی را بپردازند و بیانیه‌ای را برای عذرخواهی از لالیگا، وینیسیوس و رئال مادرید قرائت کنند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا اعلام کرد: «این حکم در مورد مبارزه با نژادپرستی در اسپانیا خبر بسیار خوبی است، و افرادی که باعث آزار وینیسیوس جونیور شدند را به خوبی مجازات می‌کند و پیامی روشن به آنهایی می‌فرستد که برای نفرت‌پراکنی به استادیوم فوتبال می‌روند. لالیگا آنها را شناسایی کرده، گزارش می‌کند و آنها باید تاوان بدهند.»

تا به امروز اکثر مجازات‌هایی که برای نژادپرستی در طول مسابقات لیگ صادر می‌شد محدود به جریمه مالی و محرومیت از ورزشگاه‌ها می‌شد، اما افزایش دفعات آزارهایی که وینیسیوس و دیگران متحمل شدند، باعث تعیین مجازات‌های شدیدتر شد. امیدواریم این اقدامی موثر در حرکت به سمت فوتبال بدون نژادپرستی باشد.

منبع: خبر ورزشی
24-news.ir/vdcauin6i49nyy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما