تاریخ انتشارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
مسئول مبلغات تهران و فعال رسانه در گفت‌وگو با خبر۲۴؛

رسانه‌ها باید زمینه پاسخگوکردن نامزدهای انتخاباتی به مردم را فراهم کنند

مسئول مبلغات تهران با بیان اینکه رسانه‌ها پلی هستند بین مردم و جامعه، تاکید کرد: رسانه‌ها با نقد بی‌جانبه و نقد صحیحِ عملکرد نامزدهای انتخابات کمک شایانی می‌کنند تا مردم فرد اصلح را انتخاب کنند.
رسانه‌ها باید زمینه پاسخگوکردن نامزدهای انتخاباتی به مردم را فراهم کنند
 نیره آزادی مسئول مبلغات تهران و فعال رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبر24، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش در خصوص نقش رسانه‌ها در انتخابات اذعان کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که عصر اطلاعات و فناوری است و رسانه‌ها در آن نقش بسیار بسزایی را ایفا می‌کنند، حتی می‌توان گفت رسانه‌ها زندگی آدم‌ها را متحول می‌کنند و سعی می‌کنند پیام‌های خاصی را به مخاطب منتقل کنند.

آزادی با بیان اینکه رسانه‌ها روی زندگی افراد تاثیر می‌گذارند، افزود: چون خاصیت رسانه، تاثیرگذاری روی مخاطب است و به وسیله تکنیک‌ها و فنونی که رسانه به‌کار می‌برد مثل تکنیک‌های اقناع؛ فنون‌ اقناعِ مخاطب با تکنیک تکرار، صنعت بزرگ‌نمایی و... می تواند پیامی که مدنظر خودشان است را به مخاطب‌شان القا کند.

این فعال رسانه اظهار کرد: یکی از نمودهای تاثیر رسانه‌ها را می‌توان در جریان انتخابات دید و با کمی دقت می‌بینیم که رسانه‌ها در شکل‌دهی افکار مردم آن جامعه برای حضور یا خدای ناکرده عدم حضور در انتخابات، یا برای انتخاب فرد اصلح بیشتر از همه نقش دارند.

وی با بیان اینکه رسانه در هر جامعه‌ای خصوصا در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران، نقش زیادی را به صورت حساس ایفا می‌کند، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار پررنگی در شکل‌گیری اهداف انقلاب‌مان دارند و از جمله نکات بسیار مهمی که در جریانات انقلاب اسلامی کشورمان وجود دارد که می‌توان به آن اشاره کرد بحث انتخابات است که رسانه‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا فرد اصلح را برای اداره امور کشورمان انتخاب کنیم.

آزادی با بیان اینکه انتخابات یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی است و در واقع پشتیبان امنیت ملی و همچنین نمادی است برای مقبولیت جامعه اسلامی و حکومت اسلامی، افزود: در این میان نقش مطبوعات و نقش انواع رسانه‌ها (رسانه‌های تصویری، رسانه‌های صوتی و متنی) چه در شبکه‌های اجتماعی و چه به صورت صوت و تصویر که تاثیرگذاری بیشتری دارد، می‌تواند باعث افزایش سطح آگاهی و تحلیل مردم بشود چراکه مردم به وسیله ملاک‌هایی که آن رسانه ارائه می‌دهد می‌تواند صره را از ناصره تشخیص دهند و اصلح را انتخاب کنند.
مسئول مبلغات تهران خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باعث شکوفایی دموکراسی مردم می‌شوند، باعث پویایی این جریان می‌شوند؛ روزنامه‌نگارها، خبرنگارها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزهای اجتماعی همه‌ اینها نقش تعیین کننده در جهت‌دهی افکار عمومی را برعهده دارند.

این فعال رسانه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید جریان‌ساز باشند، ادامه داد: عملکرد رسانه در هر اتفاقی باید برنامه‌ریزی‌ شده و جریان‌ساز باشد یعنی رسانه باید در قبل از رویداد، در حین رویداد و بعد از هر رویدادی وظیفه خودش را به صورت درست انجام بدهد و به دور از هرگونه شائبه‌، فرا جناحی عمل کند علی‌الخصوص رسانه‌های عمومی.

آزادی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند سطح آگاهی مردم و جامعه را با ارائه گزارشات و تحلیل‌هایی که درباره نیازهای مردم نسبت به شاخص‌های یک انتخاب خوب است را ارتقاء بدهند و بدون جانبداری مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند، که اگر بتوانند این کار را به نحو احسن انجام دهند حتما و قطعا یک انتخابات خوب و پرشوری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مطمئنا کسی که حامی یک نامزد انتخاباتی است تمام تولیدات رسانه‌ای‌اش در جهت سوق دادن مخاطب به سمت آن نامزد است که البته این جامعه را پویا می‌کند و به افرادی که شاید در انتخاب‌شان مردد هستند کمک می‌کند و اگر مردم بصیرت داشته باشند به خوبی می‌توانند از این جریانات استفاده کنند و به تشخیص خوب از بد یا اصلح از غیراصلح برسند.

آزادی تاکید کرد: مسئله بسیار مهم در نقش رسانه‌ها ، خصوصا درانتخابات پیش‌رو که باید به آن توجه کرد فرق بین نقد عملکرد و تخریب است.

مسئول مبلغات تهران ادامه داد: الان موج تخریب نکنیم در کشور به راه افتاده که به اعتقاد بنده کاملا اشتباه است، چون ما داریم نقد عملکرد انجام می‌دهیم اگر رسانه‌ها نقد عملکرد انجام ندهند مخاطب چگونه می‌تواند تشخیص دهد که فرد اصلح بین نامزدها کدام است، برای همین رسانه‌ها با یک ورود منطقی می‌توانند عملکرد افراد را نقد بکنند که این در اصل تخریب نیست و به قول فرمایش مقام معظم رهبری دروغ، تهمت و لجن‌پراکنی اینها هستند که تخریب می‌باشند؛ اما وقتی عملکرد چند ساله‌ی یک نامزد مورد بررسی قرار می‌گیرد و نقد می‌شود به این کار نقد عملکرد گفته می‌شود نه تخریب، برای اینکه به مخاطب شاخصه بدهیم تا بتواند اصلح را تشخیص بدهد که ضروری و لازم است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها پلی هستند بین مردم و جامعه که می‌توانند امید را به مردم تزریق کنند، تصریح کرد: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «بحث امیدآفرینی است» در نتیجه رسانه‌ها باید با امیدآفرینی یک فضایی را ایجاد کنند که نامزدهای انتخاباتی خودشان را نسبت به مردم پاسخگو بدانند تا مردم هم بتوانند درست انتخاب کنند.

آزادی با بیان اینکه متاسفانه ما رسانه‌های زرد و سیاهی داریم که فقط ایجاد ناامیدی می‌کنند و کاری می‌کنند که مردم امیدشان را در جامعه از دست دهند، خاطر نشان کرد: در دوران شهید جمهورمان آیت‌الله رئیسی دیدیم که سه سال چقدر او زحمت کشید و چه کارهایی را انجام داد ولی متاسفانه رسانه‌ها این عملکرد بسیار خوب، قوی و عالی او را به گوش مردم نرساندند که این خیلی بد است و دیدیم که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «من دلم برای رئیسی سوخت» چون رسانه‌ها الان دارند کارهای شهید جمهور را مطرح و ارائه می‌کنند کاری که در زمان حیات او نکردند و این یک بار سنگینی را بر روی دوش اصحاب رسانه می‌گذارد که امید را به مردم تزریق کنند و قطعا این امید به حضور مردم در انتخابات کمک شایانی می‌کند.

پایان پیام/
24-news.ir/vdcb80b8zrhbasp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما