تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
در گفت‌وگوی تفصیلی خبر۲۴ با یک کارشناس مسائل اوراسیا بررسی شد؛

غرب هیچ جایگاهی در قفقاز ندارد

تیم اسپانسرهای یهودی موسوم به اتاق شماره ۹۰، بودند که یک بازیگر فیلم های مستهجن یعنی زلنسکی را به ریاست جمهوری اوکراین رساندند.
غرب هیچ جایگاهی در قفقاز ندارد
به گزارش خبر۲۴، بعد از تصویب قانونی به عنوان شفافیت عامل خارجی، در پارلمان گرجستان تظاهراتی در تفلیس مرکز این کشور برگزار شد.

رسانه های غربگرا آن را یادآور انقلاب مخملی سال ۲۰۰۳ موسوم به گل سرخ در آن کشور می دانند که در نتیجه آن تحولات شواردنادزه (رئیس جمهور وقت) استعفا کرد و عناصر غربگرا به رهبری ساکا شویلی به قدرت رسیدند. آن روند چند سال بعد به جنگ اوستیای جنوبی و در نهایت جدایی ۲ جمهوری از گرجستان در سال ۲۰۰۸ منجر شد. در همان انقلاب مخملی غرب سعی کرد در قفقاز نفوذ کند و موجب یک جنگ کوتاه شد و راه به جایی نبرد اما سوال این است که چرا تصویب یک قانون به بهانه ای برای فعالیت مجدد غربگرایان در گرجستان تبدیل شده و با جنجال همراه است. به راستی در گرجستان چه خبر است؟

 آیا آمریکا و اروپا در تکاپو هستند این بار یک بحران دیگر مشابه اتفاقات اوکراین را در قفقاز هم گسترش دهند یا برنامه ای برای یک انقلاب مخملی جدید در آن کشور در راه است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با روح الله مدبر، کارشناس مسائل اوراسیا، به گفتگو نشستیم که از نظرتان می گذرد؛
 

خبر۲۴: در گرجستان دقیقا چه خبر است؟

مدبر: در بحث تصویب «قانون شفافیت دریافت کمک های خارجی» یا قانون عامل خارجی آنچه که کاملا آشکار است این بوده که طرف غربی به ویژه آمریکا شدیدا در حال تخریب دولت و فضاسازی برای موج اعتراضات عناضر غربگرا در گرجستان است. از سال قبل که این قانون در مجلس گرجستان مطرح شد اعتراضات بسیاری توسط این جریان غربگرا با پرچم های اتحادیه اورپا انجام شد.

طبق این قانون کاملا مشخص خواهد شد که تشکیلات های غیرانتفاعی یا همان ان جی او ها به چه میزان از طرف های خارجی و از چه منبعی حمایت هایی را دریافت می کنند در مقابل این منابع مالی چه خدماتی را باید انجام دهند. آیا امکانات و ساختمان هایی در خارج از کشور به تشکیلات [غربگرای] گرجستانی می دهند یا خیر و در مجموع اهداف حضور طرف های خارجی در فعالیت های داخلی گرجستان مشخص می شود.
 

خبر۲۴: تصویب این قانون چه تاثیری بر مردم گرجستان دارد نظر شما چیست؟

مدبر: در نتیجه اجرای این قانون، از فعالیت ان جی او هایی که از مدت ها قبل برای پیوستن به اتحادیه اروپا تبلیغات می کنند یک حسابرسی دقیقی انجام می شود چرا که آنها بر اساس جنگ نرم در تلاش برای نزدیک کردن آن کشور به غرب هستند و باید آشکار شود که طرف های خارجی با چه اهدافی در آن کشور حضور دارند.
تصویب این طرح به نظر بنده به سود ملت گرجستان است که تحت تاثیر جریان غربگرا قرار نگیرند چرا که آن جریان منافع ملی را مورد توجه قرار نگیرند.
 

خبر۲۴: تبلیغات زیادی می شود که تصویت این قانون را به سود روسیه یا بازتابی از قوانین دوران شوروی سابق به سود روسیه معرفی می کنند واقعیت چیست؟

مدبر: رسانه های غربگرا یک فضاسازی سیاسی انجام می دهند که تصویب این قانون را به سود روسیه معرفی کنند در حالیکه در حقیقت این قانون به سود مردم گرجستان است که می خواهند آزادانه و در امنیت زندگی کنند و در فضای سالم انتخاب کنند و بازیچه رسانه ای غرب و موج سازی های تبلیغاتی آمریکا قرار نگیرند. این نکته مهمی است که موجب ثبات در آن کشور می شود. پس به سود ملت گرجستان است.

برعکس تصویب این قانون به زیان آمریکا و تشکیلات غربگرا است که در منطقه قفقاز شمالی و به ویژه قفقاز جنوبی با استفاده از ابزارهای قدرت نرم فعالیت می کنند و در گذشته با توجه به انقلاب های رنگی به دستاوردهایی رسیده بود.
 

خبر۲۴: چرا اسم روسیه در اعتراضات تفلیس مطرح می شود؟

مدبر: تمام تلاش غرب این است که میان دو ملت گرجستان و روسیه اختلاف و تنش ایجاد کند در حالیکه  مردم گرجستان و روسیه دارای مناسبات نزدیک و در هم تنیده فرهنگی تمدنی هستند و حتی برخی از مقامات کابینه شوروی سابق از اتباع گرجستان بودند. در مقابل غرب جایگاهی در قفقاز ندارد و به دنبال چالش آفرینی میان ملت های منطقه است تا اهداف خود را در منطقه پیش ببرد.  
 

خبر۲۴: نتیجه بحران سازی دیگر آمریکا و اروپا مثلا در چالش آفرینی اوکراین چه بوده؟ آیا طرف غرب از اختلاف میان روسیه و اوکراین سود برده است؟

مدبر: حتی قبل از استقلال اوکراین هم دونتسک و لوهانسک در اختیار مسکو بود نه کی یف و یکی از فریب های آمریکا این بود که در زمان استقلال اوکراین از شوروی سابق، خط مرزی را داخل روسیه ترسیم کرد یعنی منطقه دونباس که داخل روسیه بود در داخل مرز اوکراین محاسبه شد.

متضرر اصلی اقتصادی جنگ اوکراین طرف اروپایی است به ویژه آلمان که [گاز دائمی و ارزانِ] خط لوله نورد استریم2 را از دست داد و الان صنایع آن کشور دچار بحران اقتصادی هستند که طبعا آلمانی ها متحمل آسیب می شوند. در کی یف هم هر کسی غیر از زلنسکی رئیس جمهور بود هرگز حاضر نمی شد با روسیه وارد جنگ شود. جالب است که تیم اسپانسرهای یهودی زلنسکی موسوم به اتاق شماره ۹۰، بودند که یک بازیگر فیلم های مستهجن را به ریاست جمهوری اوکراین رساندند. حال آنکه می دانیم یک بازیگر همیشه طبق فیلم نامه ای که کارفرما ارائه داده کار می کند زلنسکی هم یک بازیگر بود.
 

خبر۲۴: دولت های غربی در تبلیغات شان ادعای زیادی دارند که فعالیت آنها در اوکراین یا قفقاز برای حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان است آیا این شعارها واقعیت دارد؟

مدبر: شما شاهد هستید که در نوار غزه بیش از ۳۵ هزار نفر از غیرنظامیان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی کشته شدند اما هیچ کدام از دولت های غربی حاضر نشدند اسرائیل را تحریم کنند و هیچ کار دیگری هم برای کمک به مردم نوار غزه انجام ندادند و حتی آمریکا قطعنامه توقف جنگ در شورای امنیت سازمان ملل را هم وتو کرده است. پس ادعاهای غرب فقط برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی یا همان جنگ نرم است و حقیقت ندارد.

جالب است بدانید که علامت گردان آزوف [نئونازی های غربگرای اوکراینی] همان سلام هیتلری آلمان نازی است و دولت زلنسکی که مورد حمایت غرب است از استیفن باندارا به  عنوان قهرمان یاد می کند و حالا باندرا کیست همان شخصی که در جنگ جهانی دوم مسئول یک واحد از اس اس آلمان نازی بود که آن یگان از اس اس هزاران روس و بلوروسی را کشتند و شکنجه دادند. همچنین باندرا ترویج دهنده همجنس گرایی در اروپا هم بود.
 

خبر۲۴: ولی غرب که از زلنسکی حمایت می کند مدعی است آلمان نازی را نابود کرده است آیا این رفتار دوگانه یک تناقض است؟

 مدبر: اولا بیشتر کشته های جنگ جهانی دوم از شوروی سابق بودند و این نشان می دهد که روسها بیشتر بار جنگ با هیتلر را بر عهده داشتند نه غرب.

ثانیا در اینکه آمریکا به هیتلر برای قوی شدن قبل از جنگ جهانی دوم کمک کرد شکی نیست حتی آمریکا از حمله هیتلر به انگلیس هم ابراز رضایت داشت و بعد از شکست آلمان از شوروی، به محض ورود ارتش آمریکا به برلین، بسیاری از دانشمندان و افسران آلمان نازی را به ایالات متحده بردند و جسدی هم از هیتلر به دست نیامد چرا که آمریکا نمی خواست هیتلر در اختیار روسیه قرار بگیرد.

در حال حاضر هم غرب از نئونازی های اوکراین حمایت می کند و حتی به یکی از بازماندگان یگان اوکراینی سازمان اس اس آلمان نازی در پارلمان کانادا سال گذشته مدال افتخار دادند.

حتی ژنرال زالوژنی [فرمانده کل ارتش اوکراین که بعد از شکست آودیوکا استعفا کرد] هم تصاویر و نمادهای سازمان بدنام اس اس آلمان را در دیوار اتاقش آویخته بود. همچنین پرچم صلیب شکسته [هیتلری] در سنگرهای نیروهای اوکرانی به دست آمده است.
24-news.ir/vdchk-nzx23nkid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما