تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
پویش نوپرچمداران افتخار؛ این پویش اینبار در معرفی الگوهای موفق نوجوان در گام اول انقلاب و دهه هشتادی های پیشران گام دوم، به ماجرای 23 اسیر نوجوانی اشاره کرده که مایه افتخار و مباهات و عزت رزمندگان اسلام شدند. 23 نفر نوجوان اسیر صدام؛ لشکر 23 نفره / نوجوانانی که برای عزت ایران، سختی های اسارت را به جان خریدند
فایل ویدیو
به گزارش خبر24،  23 نفر، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی در می آیند. آن ها در مرحله مقدماتی عملیات بیت المقدس اسیر شدند.

23 نفر از نوجوانان ایرانی که 13 تا 17 سال داشتند، در مرحله مقدماتی عملیات بیت المقدس اسیر شدند. بخاطر سن و سالی که داشتند  عراق می توانست بهره ی رسانه ای زیادی از آن ها ببرد. لذا تصمیم گرفتند دیداری حضوری با صدام ترتیب داده و نمایشی راه بیندازند.

صدام می خواست بگوید نیرو های ایرانی بچه هایی هستند که به زور به جنگ فرستاده شده اند. او در این نمایش از دختر خود خواست تا به آن ها گل هدیه بدهد و مدعی بود که تمام بچه های دنیا بچه های او هستند. دیکتاتور عراق به آن 23 نفر گفت که با موافقت کمیته بین المللی صلیب سرخ آن ها را به ایران بازمی گرداند.

آن ها که خود را در موضع انفعال می دیدند و نمی خواستند زیر بار این تحقیر بروند تصمیم گرفتند برای بازگردانده شدن به جمع اسرا اعتصاب غذا کنند.
24-news.ir/vdcgut9y.ak9q34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز