تاریخ انتشارجمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
منابع لبنانی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در جنوب بیروت خبر دادند.
حمله هوایی ارتش اسرائیل به جنوب بیروت
به گزارش خبر24، منابع لبنانی عصر امروز (جمعه) از حمله هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت و شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب خبر دادند.
به گفته منابع لبنانی این حمله به مجتمع القائم و در نزدیکی اتوبان سید هادی نصرالله رخ داده است.
از سوی دیگر ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که یک حمله هوایی به بیروت پایتخت لبنان انجام داده است.
در این بیانیه آمده است: «ما یک حمله دقیق در بیروت انجام دادیم و در این مرحله هیچ تغییری در دستورالعمل‌های جبهه داخلی ایجاد نشده است».
از سوی دیگر خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که تجاوز هوایی به جنوب بیروت با جنگنده اف35 و با شلیک دو فروند موشک به ساختمانی در منطقه «الجاموس» در ضاحیه رخ داده است.
وزارت بهداشت لبنان نیز در آخرین گزارش خود خبر داد که طبق آخرین گزارش‌ها در حمله هوایی رژیم اشغالگر به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، تاکنون 8 نفر شهید و 59 تن دیگر زخمی شده‌اند.
امدادگران همچنان در حال آواربرداری و تفحص پیکرهای احتمالی باقی مانده در زیر آوار هستنتد
.
گزارش‌ها از شهادت ابراهیم عقیل خبر می‌دهند
 خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه مدعی شدند که «ابراهیم عقیل» مسئول اداره عملیات حزب‌الله در حمله هوایی ارتش اشغالگر به بیروت به شهادت رسیده است.
 
به گفته این رسانه‌ها، «ابراهیم عقیل» در جلسه‌ای با حضور برخی از افراد گردان رضوان حضور داشت که هدف این حمله قرار گرفته است.
یک منبع امنیتی لبنانی نیز به شبکه الجزیره گفت که حمله هوایی اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی، چندین مسئول امنیتی و نظامی حزب‌الله را هدف قرار داده بود.
رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم مدعی شد که هدف از حمله هوایی به منطقه ضاحیه، ترور «ابراهیم عقیل» رئیس اداره عملیات حزب‌الله بوده است. «ابراهیم عقیل» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در سال 2000 پیش از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از جنوب لبنان نیز هدف حمله ترور ناموفق قرار گرفته بود.
24-news.ir/vdcjaoevmuqexmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما