تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت:‌اگر طالبان در دوران حاکمیت خود نشان دهد که با تشکیل دولتی فراگیر حقوق اقوام و اقلیت‌های مختلف افغان را تأمین می­‌کند، استقلال کشور را حفظ و به قدرت‌ های بیگانه اجازه حضور و نفوذ را ندهد، در آن صورت با استقبال جبهه مقاومت اسلامی روبرو می‌شود.
فراگیری و استقلال دو شرط پذیرش طالبان است
به گزارش خبر24، خرازی گفت: هنوز زود است که بتوان در مورد حرکت طالبان سخن گفت؛ زیرا رفتار گذشته طالبان در کشتار اقوام مختلف افغان و تجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی به‌رغم اطمینانی که هم رهبران آنها و هم دولت پاکستان به مسوولان ایرانی داده بودند، هیچ‌گاه از خاطره مردم افغانستان و ایرانیان که عزیزان خود را از دست دادند، فراموش‌شدنی نیست.  

وی افزود: امروز قدرت حزب‌الله در لبنان، حماس و حرکت اسلامی در فلسطین، حشدالشعبی در عراق، مقاومت مردمی در سوریه و انصار الله در یمن نقش مهمی را در مبارزه با متجاوزان و سلطه خارجی ایفا می‌­کنند.

خرازی ادامه داد:صرف‌نظر از تفاوت‌هایی که ممکن است نیروهای اصیل مقاومت اسلامی از نظر برداشت‌های مذهبی، راهبردها و راهکارهای مبارزه با هم داشته باشند، همگی یک هدف را دنبال می‌­کنند؛ آن هدف، مبارزه علیه اشغالگران، نجات کشورهای اسلامی از سلطه بیگانگان و تشکیل حکومت‌های مستقلی است که برپایه قوانین اسلامی بنا شده باشد.
24-news.ir/vdcbs0bw.rhb85piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز