تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کره جنوبی روز گذشته (جمعه) در جریان جشنواره نیروی زمینی ارتش این کشور از موشک تاکتیکی سطح به سطح سنگرشکن «اوریو» (به معنای رعد) رونمایی کرد.
رونمایی از موشک سنگرشکن کره جنوبی+ عکس
به گزارش خبر24، کره جنوبی در بحبوحه تلاش‌های این کشور برای تقویت قدرت بازدارندگی خود در برابر تهدیدهای نظامی کره شمالی، از موشک تاکتیکی سطح به سطح سنگرشکن «اوریو» (از سری موشک‌های تاکتیکی سطح به سطح KTSSM) رونمایی کرد که قرار است در اواخر سال جاری میلادی (۲۰۲۴) عملیاتی شود.
موشک تاکتیکی سطح به سطح سنگرشکن «اوریو» از جمله تسلیحات جدیدی است که در جریان جشنواره نیروی زمینی ارتش کره جنوبی که در پایگاه نظامی «گیریونگ» واقع در استانی به همین نام در ۱۴۰ کیلومتری جنوب سئول برگزار شد، به نمایش درآمد.

این موشک تاکتیکی سنگر شکن به منظور هدف قرار دادن توپ‌های دوربرد کره شمالی که در غارها و تونل‌ها پنهان شده‌اند، ساخته شده و برد آن ۱۸۰ کیلومتر است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، بسیاری از توپخانه‌های دوربرد کره شمالی در مناطقی مستقر شده‌اند که توانایی هدف قرار دادن سئول و مناطق اطراف آن را که محل زندگی نزدیک به نیمی از جمعیت ۵۱ میلیونی این کشور است، دارا هستند.
رونمایی از موشک سنگرشکن کره جنوبی+ عکس
در جریان جشنواره نیروی زمینی ارتش کره جنوبی همچنین سلاح لیزری ضد هوایی جدید که برای رهگیری پهپادهای کره شمالی با پرتوهای انرژی هدایت شده طراحی شده است، به نمایش گذاشته شد. این سیستم تسلیحاتی نیز قرار است اواخر سال جاری میلادی عملیاتی شود.

کره جنوبی سه‌شنبه هفته گذشته در جریان آئین هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس «جمهوری کره» برای نخستین بار از موشک بالستیک «هیونمو-۵» (Hyunmoo-۵) خود نیز رونمایی کرد.

موشک بالستیک هیونمو-۵ که توانایی حمل کلاهک جنگی به وزن هشت تا ۹ تن را دارد در پایگاه هوایی «سئونگنام» (Seongnam) و در مراسم رژه آئین هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس «جمهوری کره» به همراه دیگر تسلیحات نظامی به نمایش گذاشته شد.

منبع: ایرنا
24-news.ir/vdch-wnzq23nkxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما