تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
ساعات گذشته برخی رسانه‌های غربی به نقل از مقامات دولت‌های خود مدعی شدند که رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی حمله‌ی زمینی قرار دارند.
سناریویی از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان
به گزارش خبر۲۴، یکی از محتمل‌ترین سناریوهای پیش‌روی ارتش رژیم صهیونیستی پس از ترور رهبر عالی‌مقام جبهه مقاومت لبنان، شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، حمله زمینی به خاک لبنان بوده است. رژیم سفاک صهیونیستی پس از قتل‌عام بیش از هزار شهروند لبنانی و ترور رهبران حزب‌الله، علیرغم نقض حریم هوایی لبنان حالا تصمیم دارد عرصه‌ی تجاوزگری خود را در سطح زمینی نیز آغاز کند. در برخی گزارش‌ها از رسانه‌های غربی به نقل از مقامات کشورهای حامی صهیونیست‌ها آمده که این حمله محدود خواهد بود. در ادامه، سناریوهای محتمل از این اقدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش، برخی از شهرک‌های غیرقانونی خود را آن را محل اقامت برخی از افراد خود می‌دانست، به حالت نظامی درآورد. یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، به رویترز گفته که این اقدامات حاکی از آن است که حمله قریب‌الوقوعی در پیش است. گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، نیز گفته که از طرح‌هایی که منجر به فرار شهرک‌نشینان طی یک سال اخیر از نوار جنوبی مرز لبنان شده است، حمایت می‌کند.

این تروریست همچنین گفته که از همه‌ی ابزارهای خود در زمین، هوا و دریا برای این امر استفاده خواهند کرد. این اظهارات تند اما به نظر می‌رسد بیشتر برای روحیه‌بخشی به نیروهای اسرائیلی است که در هفتم اکتبر ناقافل، قافیه را به حماس باختند و در مقابل این نیروی مقاومت اعلام شکست کردند. اسرائیل طی این یک سال نتوانست بر حماس غلبه کند و آن را به نابودی، که هدف اولشان بود، بکشاند؛ در نتیجه در جنگ با حزب‌الله نیز به موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد.

واشنگتن پست در موضعی محتاطانه به نقل از یک مقام آمریکایی ناشناس گفته که اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرده که عملیات زمینی پیش رو کوچکتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود و بیشتر بر امنیت مرزها تمرکز خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نیز در موضعی ریاکارانه و دروغین اعلام کرده که موفقیتی در ترغیب اسرائیل به مهار حملات خود نداشته است. این اظهار در حالی مطرح شده است که آمریکا در صف اول حمایت از این رژیم جعلی از هیچ کمک و حمایتی دریغ نکرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعتراف کرده که اسرائیل درباره‌ی تعدادی عملیات در لبنان آمریکا را مطلع کرده است. متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، گفته که اسرائیلی‌ها قصد دارند عملیاتی محدود بر زیرساخت‌های جنوب لبنان که نزدیک مرز با سرزمین‌های اشغالی است انجام دهند.

سی‌ان‌ان در بخشی از گزارش خود به ناچار اعتراف کرده است که اسرائیل هیچ میلی به آتش بس ندارد؛ چراکه اگر قصد برقراری آتش‌بس با لبنان را داشت، دست به ترور رهبر حزب‌الله لبنان نمی‌زد.

تجربه‌های پیشین در موقعیت‌های مشابه نشان می‌دهد که عقب‌نشینی در مقابل دشمن وحشی صهیونیست نتیجه‌ای چون شکست و ویرانی به دنبال نخواهد داشت. در این میان، اعتماد بر سخنان دشمن یا حامیان مستقیم و غیرمستقیم او نیز سم مهلکی خواهد بود که نباید در دام این وعده‌های بی‌اساس اسیر شد. دشمنی که در مقابله با نیروهای نظامی ناکام مانده و دست به قتل‌عام مردم غیرنظامی می‌زند، جز با مقابله و مبارزه متوقف نخواهد شد.

بر اساس شواهد می‌توان گفت که تجاوز صهیونیست‌ها به مرزهای لبنان و به شکل زمینی قطعی خواهد بود و هیچ تضمینی برای امنیت جان و مال غیرنظامیان وجود نخواهد داشت. بنابراین جبهه‌ی حق می‌بایست حالا که دشمن به مبارزه زمینی آمده، صف‌آرایی کند و از سناریوهای تردید در جنگ با این دشمن پرهیز کند.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcefo8znjh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما