تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مردم ایران اعتقاد راسخی به احکام الهی دارند؛ موضوع روزه گرفتن و واکنش های مردم به فردی که ذکر می کند به روزه اعتقاد ندارد، زمینه ساز تهیه ویدئویی دیدنی از گروه رسانه ای خبر24 شده که دیدنش خالی از لطف نیست. شما اگر با چنین صحنه ای مواجه شوید یا فردی را در حال روزه خواری ببینید، چه واکنشی نشان می دهید و چه برخوردی با او دارید؟
فایل ویدیو
به گزارش خبر24، انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای جنبه معنوی و روحی هم هست و هر یک از آن ها در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های خاصی احتیاج دارند. یکی از برنامه هایی که جنبه معنوی دارد، تقوا و پرهیزگاری است . به این معنا که اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی ارتقاء دهد و به عالم طهارت و رفعت متصل کند، اولین چیزی که باید بدان ملتزم بشود، جلوگیری از افسار گسیختگی خود است . او نباید خود را سرگرم لذت های جسمی و شهوات بدنی کند، باید خود را بزرگتر از آن بداند که زندگی مادی را هدف بپندارد .

بهترین، نزدیک ترین، مؤثرترین و عمومی ترین راهی که افراد را در این امر (تقوا) می تواند کمک کند، روزه است که با پرهیز از خوردن، آشامیدن و شهوت جنسی، علاوه بر این که نیروی خویشتن داری از گناهان در آنان قوت می گیرد، به تدریج بر اراده خود مسلط می شوند و در برابر هر گناهی عنان اختیار را از کف نمی دهند .

در حقیقت روزه، درس مساوات و برابرى در جامعه است و با روزه گرفتن حال و روزِ گرسنگان جامعه به طور ملموس بر اغنیا معلوم مى شود.

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: براى هر چیزى زکاتى هست و زکات بدن­ها روزه گرفتن است. همه ما مى­دانیم که یکى از علت­هاى مریضى در افراد، زیاده­روى در خوردن غذاهاى مختلف است. با روزه گرفتن، در حقیقت دستگاه گوارشى انسان استراحت مى­کند و امروزه دانشمندان یکى از راه­هاى درمان بیمارى­ها را روزه گرفتن مى دانند، روزه داران باید توجه داشته باشند که در موقع افطار و سحر، در غذا خوردن اعتدال را رعایت نمایند تا موجب سلامتى بیشتر بدن گردد.

آشنایی با فواید روزه در بیان پزشکان مشهور

 فواید پزشکی روزه از نظر دکتر ژان فرموزان
دکتر ژان فرموزان درباره فواید روزه داری چنین می گوید: «در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی راه می افتد و همه این ها علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه الی چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند».
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر کارلو
دکتر کارلو آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید: «روزه، درمانی دراز مدت برای موارد زیر تجویز می شود: فشار خون زیاد، تَصَلُّب شرائین که تازه آغاز شده، گرفتگی مجاری خون و لنف، آسم قلب، آنژین قلبی، سرطان خون، امراض عصبی، اختلالات دستگاه متابولیسم (چاقی، نِقرِس، ورم مفاصل، رماتیسم(، امراض کبد، ورم کیسه صفرا، امراض معده و روده، یبوست مزمن، ورم لوزه مزمن، زکام های حلق و بینی، زکام های نای و نایژه، ناراحتی های کلیه و مثانه، امراض زنان (تورم لگن خاصره، اختلالات قائدگی، نازایی، یائسگی(، اگزما، دمل، کورک و کهیر، امراض چشمی مثل آب سبز، سردرد مزمن، افسردگی، ضعف جنسی، هیجان شدید، وسواس، نوالژی، مخصوصاً میگرن، صعب العلاج، سرطان قبل از آشکار شدن. او می گوید: «روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است».
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر کارل
دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید: «لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند».
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر بندیکت
دکتر بندیکت :«در این مدت (ایام روزه) در ترکیب خون، هیچ گونه اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد».
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر کلنل درورشا
کلنل درورشا (روانشناس( معتقد است که «روزه موجب حالت جذبه روحی می شود».
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر شهید دکتر پاک نژاد
شهید دکتر پاک نژاد می گوید: «در ظرف مدت یک ماه روزه داری، آدمی دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم رها شده است»
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر کلوخ
دکتر کلوخ (پزشک مشهور آمریکایی( بر این باور است که: «سرطان از تماس زیاد میکروب های عفونی و سم های آنها با بدن پدید می آید، سرطان ابتدا دمل کوچکی است که در روده یا معده می روید، این دمل ها را می توانیم به آسانی با یکی دو هفته روزه، معالجه کنیم. معالجه کم خونی معمولی، سیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، دمل ها ی بسیار بد که بوسیله ترک غذا، ترک خورام های گوشت دار ممکن می شود»
 
فواید پزشکی روزه از نظر دکتر سوفورین
دکتر آلکسی سوفورین (پزشک روسی(: «تنها طریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس. درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد»
 



 

 



 
24-news.ir/vdcfetd1.w6dv1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز