تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
از دید مدیران اینستاگرام و شبکه های اجتماعی وابسته به امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سانسور کاری است که کشورهای بد مثل چین و ایران انجام میدهند! آنها همیشه به دروغ می گویند: ما در فیسبوک از کاربران خودمان در مقابل افکار خطرناک محافظت می کنیم!
فایل ویدیو
خبر24- موضع یک بام و دو هوا از سیاست های منافقانه و استانداردهای دوگانه در فضای رسانه ای غرب است. در این سیاست همواره آنچه مورد پسند و در جهت منافع نامشروع و زیاده خواهی و زیاده گویی های زورگویان است، محترم شمرده شده و مطابق با حقوق اجتماعی و آزادی اندیشه و انتخاب است اما در صورتیکه مطلبی گویای واقعیت ها بوده و ماهیت پلید سردمداران شرک و الحاد باشد و نقشه ها و توطئه ها و نیات وقیحانه آنها را رسوا نماید، نه تنها اجازه انتشار در دستگاه پر طمطراق رسانه ای شان را ندارد بلکه باید به بدترین شکل ممکن نیز بایکوت و سرکوب گردد.

داره میریزه!
پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی با راه اندازی پویشی با مراجعه به گوگل پلی، کمترین نمره کیفیت را برای اینستاگرام ثبت می‌کنند. پس از آغاز این پویش، نمره اینستاگرام در گوگل‌پلی از ۴.۴ به ۲.۴ کاهش پیدا کرده و همچنان این روند نزولی ادامه دارد.

برای این مطلب به مصادیق بسیاری می توان مراجعه داشت اما این روزها موضوع فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز جهان اسلام و بزرگ مرد میدان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به چالشی جدید برای شناخت بیشتر و بهتر از هویت مرموز، دوگانه و حق ستیزانه مدعیان دموکراسی، حقوق بشر و آزادی رسانه تبدیل شده است.


مجاهدت های بی شائبه و مبارزات بی دریغ فرمانده شهید سپاه قدس توطئه ها و نقشه های بزرگ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکایی ها و خونخواران صهیونیست را یک به یک خنثی نموده و ملت های مظلوم منطقه غرب آسیا را از یوغ ظلم و جنایت دست پروردگان استکبار نجات داد؛ به گونه ای که اکنون این ژنرال دلاور و والامقام به اسطوره و الگویی بی بدیل در مقاومت علیه ظلم بدل گشته است، و این واقعیت برای دنیای زیاده خواه غرب موضوعی غیر قاب پذیرش است لذا از انعکاس نام، عنوان و نقل واقعیات درباره او بیمناک بوده و با انتشار رسانه ای آن به شدت مخالفند. 
این روزها هر مطلبی در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام درباره شهید سلیمانی بیان می شود یا حذف شده و یا تهدید به بستن صفحه می شود. این سیاست حقیقت ستیزانه اینستاگرام با اعتراض همه آزاداندیشان دنیا مواجه شده و اعتراضات گسترده ای را در بر داشته است.

پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی با راه اندازی پویشی با مراجعه به گوگل پلی، کمترین نمره کیفیت را برای اینستاگرام ثبت می‌کنند.

تنبیه اینستاگرام توسط کاربران ایرانی

پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی با راه اندازی پویشی با مراجعه به گوگل پلی، کمترین نمره کیفیت را برای اینستاگرام ثبت می‌کنند.

پس از آغاز این پویش، نمره اینستاگرام در گوگل‌پلی از ۴.۴ به ۳.۷ کاهش پیدا کرده و همچنان این روند ادامه دارد.

این موج اعتراضی به ارزش و سهام اینستاگرام به‌شدت آسیب می‌زند؛ قبلا در موارد مشابه، فیس‌بوک مجبور به عذرخواهی شده بود.             

این کلیپ طنز آمریکایی نشان می دهد که حتی کارمندان شبکه آمریکایی سی ان ان هم از فیسبوک و اینستاگرام به خاطر سانسور سردار سلیمانی گلایه دارند و این عمل را سانسور آزادی بیان می دانند که با توجیهات خنده دار در حال رخ دادن است. آزادی در فیسبوک و اینستاگرام یعنی درباره مسائل بحث برانگیز حرف نزنیم و در واقع فیسبوک برای ما تصمیم می گیرد که درباره چه موضوعاتی حرف بزنیم!

نمره اینستاگرام در گوگل‌پلی به ۲.۷ رسید!برخی منابع خبری از کاهش ۴ درصدی سهام اینستاگرام پس از پویش نظر منفی به این پلتفرم در گوگل پلی خبر می‌دهند.

چند نکته در خصوص اعتراض به اینستاگرام از طریق گوگل‌پلی

گوگل‌پلی رتبه اپلیکیشن‌ها را به‌صورت منطقه‌ای نشان می‌دهد؛ به عبارت دیگر در هر منطقه جغرافیایی، رتبه‌بندیِ حاصل از نظرات درج‌شده توسط کاربران در آن منطقه را نشان می‌دهد. این پالیسی از نوامبر ۲۰۲۱ اعمال شده است و جدید نیست.

علت اعمال چنین سیاستی، این نکته بوده که بخش review در واقع تجربه کاربری است؛ بنابراین ممکن است شرایط کشورهای مختلف، بر روی تجربیات کاربران تاثیر بگذارد و به همین خاطر، نظرات کاربران را در محدوده همان کشور نشان می‌دهد تا نقد دقیق‌تری نسبت به اپلیکیشن به کاربران هر کشور ارائه شده باشد. مرحله بعد که در سال جاری اعمال خواهد شد، نشان‌دادن reviewها بر اساس شباهت دستگاه‌های موبایل است.



آیا این موضوع، ارزش اقدام هماهنگ ایرانی‌ها در اعتراض به اینستاگرام را کم می‌کند؟ قطعا نه! کاهش رتبهٔ اینستاگرام در ایران یک پیام محکم و رسا به مدیران این پلتفرم در اعتراض به سانسور یک قهرمان ملی است.

پست‌ها و حساب‌های کاربری ما در یک اقدام شبه‌فاشیستی توسط پلتفرم اینستاگرام پاک می‌شود و طبیعتا نباید مقابل این موضوع، ساکت باشیم.

ارزش این اقدام خودجوش مردم، وقتی روشن‌تر می‌شود که رسانه‌ها پیام آن را به خوبی منعکس کنند و حتی در سطح بین‌المللی روی آن مانور دهند. متولیان موضوع مثل وزارت ارتباطات نیز این مستند را در اعتراضات بعدی به پلتفرم مبنا قرار دهند و حتما یک پشتوانه قوی خواهد بود.
24-news.ir/vdceoz8v.jh8voi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز