تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
در نشست خبری دیروز وزارت خارجه آمریکا، پرسشی درباره حق ایران برای دفاع از خود در برابر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی که به شهادت اسماعیل هنیه در تهران منجر شد و اشاره به استاندارد دوگانه واشنگتن وقتی پای اسرائیل در میان است، سخنگوی این وزارتخانه متیو میلر را در تنگنا قرار داد.
فایل ویدیو
به گزارش خبر24، یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری دیروز وزارت خارجه آمریکا ابتدا تلاش کرد از زبان سخنگوی این وزارتخانه متیو میلر حق ایران برای دفاع از خود در مقابل تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را بشنود و پرسید «شما ایرانی‌ها را ترغیب می‌کنید که به نفعشان نیست که پاسخ بدهند. اما آیا آن‌ها حق پاسخ دارند؟ منظورم این است که آیا بخشی از دفاع از خود است؟» که میلر تلاش کرد از پاسخ طفره برود و گفت که «پاسخ این سوال را دادم». 

او در ادامه گفت که «حق یک چیز است و برداشتن گام‌هایی که سازنده و برای منافع مردمشان و منطقه مناسب است، مسئله دیگری است» و سپس مدعی شد «به هیچ‌وجه یک اقدام تلافی‌جویانه از سوی ایران به نفع مردم ایران یا منطقه نخواهد بود». 

خبرنگار سپس گفت که «و این دقیقا چیزی است دارم می‌پرسم چون شما از کلمه حق استفاده کردید، پس تصدیق می‌کنید که آن‌ها حق پاسخ دارند».

میلر سپس در حالی که مستاصل به نظر می‌رسید، گفت که آنچه تایید کرده سوال بوده و در این لحظه خبرنگار به صراحت از او می‌پرسد اگر اتفاق مشابهی در یکی از پایتخت‌ها غربی افتاده بود، «آن‌ها به نوعی ملزم به پاسخ نبودند؟»

منبع: فارس
 
24-news.ir/vdchzqnzx23nkkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما