تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورا گفت: مسائل در کل کشور تقسیم شود.
ضرورت تمرکززدایی از تهران
به گزارش خبر24، رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورا، تمرکززدایی در پایتخت و تقسیم مسائل کشور در همه استان‌ها را ضروری دانست و گفت: اینکه یک شهر هم مرکز حکومت و هم مرکز اقتصاد باشد باید بررسی شود. 

مهدی چمران افزود: به نظر می‌رسد برخی مشکلات تهران مثل جریان هوا به علت اقلیم موجود قابل حل نباشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، درباره انتقال برخی مراکز از پایتخت به شهر‌های دیگرگفت: تاکنون چندین بار دولت‌های مختلف، موضوع انتقال برخی مراکز به شهر‌های دیگر را بررسی کرده‌اند که هیچ‌گاه به نتیجه نرسید.

مهدی چمران با بیان اینکه از بین بردن تمرکز بر پایتخت و تقسیم مسائل کشور در همه استان‌های کشور یک ضرورت است، افزود: اینکه یک شهر هم مرکز حکومت و هم مرکز اقتصاد باشد، باید بررسی جدی شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به مشکل کم‌آبی پایتخت گفت:شهر‌های دیگری که حتی کنار دریا هستند، مشکل آب شیرین دارند؛ بحث تمرکز و توزیع عادلانه امور باید در همه جای کشور انجام شود.

مهدی چمران درباره آخرین وضع آرامستان جدید پایتخت گفت: مکان آرامستان جدید مشخص شده، اما به دلایل اقتصادی مکان آن را نمی‌توانیم اعلام کنیم، اما هرچه زودتر اطلاعات تکمیلی مکان جدید در اختیار شورا قرار گیرد، امر اطلاع رسانی تسریع می‌شود.

رییس شورا درباره ترافیک اول مهر و بازگشایی مدارس هم گفت: مشکل ترافیک تهران همیشگی است، اما در اول مهر با افزایش ۲۰ درصدی مواجه خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما
24-news.ir/vdcivvazut1a5u2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما