تاریخ انتشارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
المپیک ۲۰۲۴ پاریس برخلاف آنچه تصور می‌شد، بسیار ناهماهنگ و نامطلوب در اجرای منظم برنامه‌های از پیش تعیین‌شده اجرا شد تا جایی که رسانه‌های غرب نیز به این موضوع اعتراف کردند که حواشی افتتاحیه این المپیک از متن آن پیشی گرفته است.
ناکامی فرانسه در اجرای مطلوب المپیک ۲۰۲۴؛ از ساس در تخت‌خواب تا منگنه‌زنی سن پیش از افتتاحیه
به گزارش خبر۲۴، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حواشی فراوانی برگزار شد و آنچه مردم در سطح جهان از آن تصور داشتند، با آنچه مشاهده کردند تفاوت زیادی داشت تا جایی که رسانه‌های غرب نیز نسبت به این ناهماهنگی‌ها و بی‌نظمی‌ها طی برگزاری مراسم اعتراض کردند.
 

ناتوانی در سیستم حمل‌ونقل زمینی و هوایی

اختلال در سامانه‌ی قطاری فرانسه و سردرگمی هزاران تماشاگر در این شهر را می‌توان از اولین حواشی افتتاحیه المپیک پاریس دانست. شرکت راه‌آهن این کشور اعلام کرد که با ایجاد اختلال در حرکت قطارهای سریع‌السیر فرانسه در آستانه افتتاحیه المپیک، این سیستم امکان ارائه خدمات به مسافران را ندارد. فرانسه اعلام کرد که این اختلال به علت یک خرابکاری در سیستم قطارهای این کشور بوده است.
 

علاوه‌بر بی‌نظمی در برنامه‌های حمل‌ونقل ریلی فرانسه، فرودگاه‌های پاریس نیز در روز افتتاحیه دست به اعتصاب زدند و اتحادیه کارکنان اپراتور فرودگاه‌های پاریس خواستار امتیازات بیشتر در توافقنامه خود شده بودند. این اعتصاب که یک روز قبل از افتتاحیه آغاز شده بود، تا شروع اولین بازیی المپیک ادامه پیدا کرد.
 

مشکلات امنیتی و تهدید به بمب‌گذاری

باوجود اعلام آمادگی سطح بالا از سوی نیروهای امنیتی فرانسه، فرودگاه بازل مولوز واقع در مرزهای فرانسه و سوئیس به دلایل امنیتی تخلیه و برای مدتی تعطیل شد. همین امر منجر به بروز اعتراضات پیرامون بی‌برنامگی در فرایندهای حمل‌ونقلی فرانسه شد.

فرانسوی‌ها به قدری نگران مسائل امنیتی بودند که اجازه‌ی روشن شدن شعله مشعل المپیک را نیز نداده بودند و علت آن را مسائل امنیتی عنوان کردند. هنگام حمل مشعل المپیک، روشن شدن آن با مشکل مواجه شد و هیچ‌یک از افراد بلد نبودند تا این مشعل را روشن کنند.
 

برنامه‌های طولانی و حوصله‌سربر

برنامه افتتاحیه المپیک پاریس بیش از پنج ساعت به طول انجامید و همین امر منجر به بی‌حوصلگی و آزار شرکت‌کنندگان در این برنامه شد. همچنین بارش باران و عدم تمهید مناسب برای جلوگیری از خیس شدن شرکت‌کنندگان، آشفتگی زیادی را میان آن‌ها ایجاد کرد تا نارضایتی از برنامه افتتاحیه به اوج خود برسد.
 

بسیاری از شرکت‌کنندگان نسبت به حضور شهردار پاریس و سایر مقامات فرانسوی برای سخنرانی در این مراسم گلایه‌مند بودند و از طولانی شدن روند برنامه افتتاحیه ابراز نارضایتی کردند.
 

معضلات بهداشتی

پیدا شدن ساس در تخت‌های استراحت تماشاگران و ورزشکاران به یک بحران در پاریس تبدیل شده است. البته ناگفته نماند که این مسئله برای امروز و دیروز نیست و تقریبا از ۹ ماه گذشته بحران ساس در پاریس نگرانی‌های بین‌المللی را به همراه داشته است. فرانسوی‌ها اما وعده داده بودند که از گسترش این حشره جلوگیری خواهند کرد.
 

گزارش‌ها نشان می‌دهد فرانسه در کنترل این حشره و از بین بردن آن ناکام بوده و حتی برخی آمارها می‌گوید، افزایش گردشگران در این شهر، به معنای افزایش میزبان برای آفات خونخوار است.
 
اگر موارد تامین غذا و خوراک را نیز در گروه بهداشت به حساب بیاوریم، باید به این مسئله اشاره شود که ویدئوها و بازخوردهای فراوانی نسبت به کیفیت بد و شاید افتضاح غذاها در پاریس در فضای مجازی منتشر شده است و مراتب نارضایتی آن‌ها مقابل چشم عموم افراد در جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcc0mqs42bq0s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما