تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با خبر24:

اولویت اول و آخر مذاکرات وین باید شرط راستی آزمایی باشد 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به مذاکرات وین خواستار آن شد که تیم مذاکره کننده و دولت سیزدهم از شرط راستی آزمایی ذره‌ای کوتاه نیایند. 
اولویت اول و آخر مذاکرات وین باید شرط راستی آزمایی باشد 
به گزارش خبر24، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبر24 اظهار داشت: جمهوری اسلامی بایستی راستی‌آزمایی را به عنوان مهمترین اصل و موضوع در نتیجه مذاکرات هسته‌ای مدنظر قرار دهد  چرا که ما در گذشته یکبار این راستی‌آزمایی را تجربه کردیم و بعد از اینکه تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش دادیم و حتی اورانیوم غنی شده خود را هم تحویل برخی کشورهای خارجی دادیم اما طرف خارجی به وظایف خود عمل نکرده و حاضر به لغو تحریم‌ها نشد و حتی تعداد دیگری تحریم هم علیه کشورمان تصویب کرد.

وی افزود: در مذاکرات هسته‌ای بایستی حتماً‌ شرط راستی‌آزمایی گنجانده شود تا طرف مقابل ملزم شود که تحریم‌ها را لغو کرده و ضمانت دهد مجددا این تحریم‌ها با اسامی و روش‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران عملیاتی نشود و غربی‌ها بایستی متعهد شوند که به بهانه‌های مختلف این تحریم‌ها از سوی  سنا و کنگره آمریکا تصویب نشود.

آصفری گفت: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان حمایت کامل را داریم اما بایستی بدانیم که طرف مقابل و اعضای تیم مذاکره‌کننده 1+4 افراد بسیار متبحری در زیر میز زدن و عدم ایفای وظایف و تعهدات‌شان هستند.

وی گفت: بعد از اینکه تحریم‌های علیه کشورمان برداشته شده و لغو شد بایستی جمهوری اسلامی راستی‌آزمایی انجام داده و به عینه عدم کارکرد این تحریم‌ها را ملاحظه کرده و مطمئن شود که تحریم‌ها با روش‌های مختلف باز نخواهد گشت.

 
24-news.ir/vdcg7t9y.ak9ww4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز