تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.
خودروسازان در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر نیستند!
به گزارش خبر24، «سهیل معمارباشی» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بارها در رسانه‌ها توضیح داده شد برای اینکه کیسه هوای خودروها باز شود شتاب منفی خاصی باید به خودرو وارد شود.

وی بیان‌داشت: بازخوانی نتایج ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آنها به‌جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند.

معمارباشی ادامه‌داد: همچنین در چند مورد شاهد له شدن کامل یا آتش گرفتن خودروها در این تصادف بودیم که هیچ اطلاعاتی از ACU این خودروها نتوانستیم به دست آوریم.

وی یادآور شد: پس از این حادثه، تصادف دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با برخورد هشت دستگاه خودرو به وقوع پیوست که در آن ایربگ اکثر خودروها باز شده بود.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: سالیانه بیش از سه‌هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودروهای تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظار که تحت هر شرایطی باید کیسه‌های هوا باز شوند منطقی نیست.

فال روزانه جمعه 6 اسفند 1400
رئیس جمهور اوکراین کی‌یف را ترک کرد
«کمک نظامی فوری» ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین
پایان بیت کوین
خبری خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی
بیت کوین، راهی برای کمک به جنگ‌زدگان!
برگزاری دورهمی فعالان حوزه نوآوری اجتماعی/ تشریح چالش‌های نوآوری‌‌ اجتماعی ویژه بانوان
برندگان سایپا امروز/ برندگان قرعه کشی سایپا ۲ اسفند ۱۴۰۰+ لینک اسامی برندگان و نتایج قرعه کشی سایپا با کد پیگیری و کد ملی
گرانی‌های امروز نتیجه برجام ناقصی است که دولت روحانی امضاء کرد
گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی پنجشنبه ۵ اسفند
اخبار لحظه به لحظه استخدام دانشگاه های علوم پزشکی
واریزی‌های اسفندماه ۱۴۰۰ کدامند؟ عیدی و سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
عمل زیبایی واژن
جایگزین بایننس برای ایرانیان (بزرگترین صرافی ایرانی)
جایگزین بایننس برای ایرانیان (بزرگترین صرافی ایرانی)

ثبت نام
yektanet-logo-sign
تبلیغ
به گزارش ایرنا، ۲۰ دی‌ماه امسال در نتیجه تصادف زنجیره‌ای در در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از ۵۰ نفر مصدوم و کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگ‌های خودروهای تولید داخل بود که بار دیگر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خودروها را گوشزد کرد. همین موضوع انتقادات زیادی به همراه داشته است و نوک تیز پیکان انتقادات به سمت خودروسازان بزرگ کشور رفت.

با این حال، ردپای شرکت قطعه‌ساز به عنوان یکی از متهمان اصلی در موضوع نقص فنی ایربگ‌ها دیده می‌شود، چراکه گفته می‌شود شرکت یاد شده با انحصار در واردات قطعه حساس ACU و ادعای داخلی‌سازی، تخلفات زیادی مرتکب شده است.

بورد کنترلی (ACU) یکی از اجزای حساس و در حقیقت راهبردی‌ترین قطعه ایربگ است که در تصادفات دستور باز شدن یا باز نشدن آن را صادر می‌کند.

پویشگر: خبرپو     منبع: ایرنا
24-news.ir/vdcizva3.t1ar32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز