تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان مردود شدند، گفت: با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.
شمخانی: مذاکره فرابرجامی نداریم
به گزارش خبر24، دریابان علی شمخانی در توئیتی همزمان با مذاکرات وین نوشت: «آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در برجام مردود شدند. اکنون برجام برای ایران در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است.»

دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان اضافه کرد: «با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.»

مذاکرات وین پس از ۱۰ روز وقفه، بار دیگر از روز سه‌شنبه گذشته آغاز شده است و در همین خصوص دیدارهای دو جانبه و چندجانبه میان مذاکره‌کنندگان ارشد کشورها و همچنین به موازات آن، جلسات کارشناسی برگزار می‌شود.

ایران دستور کار خود را در وین مشخص کرده و تصمیمات سیاسی خود را گرفته است و حالا زمان آن رسیده که غربی‌ها با اتخاذ تصمیمات سیاسی، برای رسیدن به توافق نهایی اقدام کنند.

تحرکات اخیر و اخباری که از وین می‌رسد، نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا هستند و تنها در صورتی می‌توان آینده‌ای را برای گفت‌ و گوهای وین متصور بود که واشنگتن تصمیمات لازم را خصوصا در حوزه رفع تحریم‌ها بگیرد. اما آمریکا با تعلل در تصمیم‌گیری باعث تطویل مذاکرات شده است.

منبع: ایرنا
24-news.ir/vdciqua3.t1arr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز