تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
«عماریار»، سامانه تخصصی انتشار و اکران آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر تجربه «جشنواره مردمی فیلم عمار»، فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است.
با «عماریار» با خیال راحت فیلم ببینید
به گزارش خبر24،این سامانه با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، می‌کوشد محتوای سالم از فیلم‌های مستند، سینمایی، پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور را در ژانرهای مختلف (کودک و نوجوان، خانوادگی، علمی‌تخیلی، سیاسی و ...) و موضوعات متنوع (اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، انقلاب اسلامی و ...) در اختیار مخاطبان قرار دهد.

آشنایی با فعالیت های عماریار



از دل مردم برای مردم

جریان تولید فیلم‌های سینمایی، داستانی کوتاه، سریال و به قدری هم مستند، در ایران کانالیزه شده یعنی فقط سراغ یک سری سوژه‌های خاص و تکراری که موردِ پسند درصد محدودی از مردم ایران است می‌رود و کاری به دغدغه‌ها و چالش‌های روز بیشتر مردم ندارد. در همین فضا، تعداد زیادی آثار خوب که قابلیت انتشار و دیده‌شدن حداکثری بین مردم ایران و حتی دنیا را دارند، به تولید رسیدند اما آن‌طور که باید و شاید دیده نشدند. در همین نقطه است که «عماریار» در خط درگیری حاضر شده و تلاش می‌کند آثاری که ناظر به نیازها، چالش‌ها و قهرمانان واقعی مردم ایران باشد را حمایت و عرضه کند، هویت ایرانی را به رخ بکشد و سینما را به مردم نزدیکتر کند.

از سوی دیگر، فضای مجازی، عبور از خط قرمزها و رواج هنجارشکنی‌ها و ناامن‌شدن این فضا برای خانواده‌ها؛ باعث شد عمّاریار با شعار «با خانواده فیلم ببینید» تشکیل شود و آثار سالم از فیلم‌های خوب مستند، سینمایی، پویانمایی، داستانی کوتاه و نماهنگ، از تولیدات داخل و خارج کشور را منتشر کند.

سال تولد
عماریار از سال 1397 فعالیت خود را با هدف حمایت از فیلمسازان جوان و حزب‌اللهی شروع کرد. اما در سال 1398 با انتشار فیلم‌های سینمایی انقلابی مانند منطقه پرواز ممنوع، بنیامین و 23 نفر، فعالیت خود را جدی‌تر پیگیری کرد و در همان سال موفق شد با اکران مردمی این فیلم‌ها در شهرها و مناطق فاقد سینما، به فروش بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی دست یابد. با شیوع ویروس منحوس کرونا و جهش حضور و استفاده مردم در فضای مجازی، عماریار هم فعالیت خود را گسترده‌تر کرد و از فروردین سال 1399، به طور تخصصی و جدی وارد فضای وی‌اودی‌ها (VOD) شد.

خیال راحت از فیلم‌های خوب
فضای مجازی، عبور از خط قرمزها، رواج هنجارشکنی‌ها و ناامن‌شدن این فضا برای خانواده‌ها، باعث شده عماریار با شعار «با خانواده فیلم ببینید» تشکیل شود و آثار سالم را منتشر کند. با «خیال راحت فیلم دیدن»، مخصوصاً در یک جمع خانوادگی، به‌اندازه‌ای مهم است که اگر این آرامش خاطر نباشد، خیلی از خانواده‌ها قید این تجربه دلنشین جمعی را می‌زنند. خیال راحت در تماشای یک فیلم، از سلامت اخلاقی، موضوعی و مضمونی آن فیلم میاید، از این میاید که بیننده اطمینان داشته باشد در درجه اول هنگام تماشای یک فیلم، حریم‌های اخلاقی و عقیدتی خانواده‌اش آسیبی نمی‌بیند و در مرتبه بعد، نکته یا آموزه‌ای به ازای وقتی که برای دیدن فیلم صرف می‌کند نصیبش می‌شود. «با خانواده فیلم ببینید»، فقط شعار عماریار نیست بلکه راهبرد اصلی تأمین و انتشار محتوای آن است که باعث می‌شود مخاطبان بتوانند با خیال راحت به آثار منتشرشده در این سامانه اطمینان کنند.

سینما برای همه
آثار منتشرشده در عماریار، در کنار قالب‌های گوناگون اعم از مستند، داستانی، پویانمایی، نماهنگ و ...، شامل موضوعات و ژانرهای متنوع برای تمام سنین است. از جمله این موضوعات می‌توان به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، رؤیای ایرانی، جنگ نرم، سبک زندگی، سیاسی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، حمایت از کالای ایرانی، عفاف و حجاب ، تولید ملی و ...اشاره کرد.

انتشار محتواهای آموزشی و کارگاهی تخصصی مستند و فیلم‌سازی هم که قطعاً برای علاقه‌مندان به هنر سینما جذاب است، داخل سایت عماریار قرار دارد.



با هم فیلم بسازیم
یکی از ویژگی‌های مهم عماریار، کسب درآمد برای فیلم‌سازها به ازای اکران، تماشای آنلاین یا دانلود آثارشان است. درآمد هر اثر در سایت عماریار، به طور مستقیم صرف تولید یک کالای فرهنگی دیگر می‌شود و این یعنی مخاطبان، سازنده یکی از آثار بعدی جبهه فرهنگی انقلاب هستند. در واقع مخاطب اصلی‌ترین نقش را در چرخه تولید، توزیع و مصرف دارد و عامل اصلی تداوم این چرخه است. علاوه بر این، مخاطبان با تهیه بلیت اختیاری یا حمایت و مشارکت در عماریار می‌توانند در تولیدات هنری و سینمایی سهیم شوند.

در حال حاضر سایت عماریار را می‌توان مرجع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست.

 
24-news.ir/vdcfcede.w6deeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز