تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
وزیر خارجه چین در واکنش به تحولات اخیر در لبنان بر حمایت قاطعانه پکن از حق لبنان برای دفاع از حاکمیت و عزت ملی خود تاکید کرد.
پکن: از لبنان در دفاع از حاکمیتش دفاع می‌کنیم
به گزارش خبر24، وزیر امور خارجه چین وانگ یی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان عبدالله بوحبیب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که پکن قاطعانه از لبنان در محافظت از حاکمیت، امنیت و عزت ملی این کشور حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد «فرقی نمی کند اوضاع چه طور تغییر کند، به هرحال ما همواره طرفدار عدالت و برادران عرب خود از جمله لبنان هستیم».

وانگ یی در ادامه افزود که چین توجه زیادی به تحولات منطقه غرب آسیا بخصوص انفجارهای اخیر ابزارآلات ارتباطی در لبنان دارد و قاطعانه مخالف حملات بی‌رویه به غیرنظامیان است.

طبق گفته وانگ یی، «قانون زور وحشیانه تنها صلح را تخریب می‌کند و اصل «خشونت برای مهار خشونت» نه تنها نمی‌تواند درگیری‌های غرب آسیا را رفع کند بلکه تنها به فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود.»
وی در ادامه افزود که اوضاع فعلی منطقه غرب آسیا، مظهر گسترش درگیری در غزه است و خواستار اجرای طرح «دو کشور برای دو ملت» شد.

وزیر امور خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد که بیروت اقدامات مؤثری برای محافظت از ایمنی و صحت شهروندان چین در لبنان انجام دهد.

صبح روز گذشته (دوشنبه)، رژیم صهیونیستی حملات هوایی گسترده‌ای را به شهرهای جنوب و شرق لبنان پیش برد و دهها روستا و شماری از شهرک های منطقه‌ای تحت حمله قرار گرفتند و در پاسخ به این جنایات، جنگندههای حزب‌الله نیز دهها موشک به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک کردند.

پیش از این، دولت لبنان از سازمان ملل درخواست کرده بود که مداخله کرده و جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان را متوقف کند.

تنشهای اخیر بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در پی اقدام تروریستی 17 و 18 سپتامبر اسرائیل در لبنان تشدید شده است؛ اقدامی که اسرائیل در آن با بمب‌گذاری پیجرها و دیگر وسایل ارتباطی چون بی‌سیم‌های دو طرفه، موجب شهادت دهها نفر و زخمی شدن بیش از سه هزار نفر دیگر شد.

مجمع عمومی سازمان ملل، هفتاد و نهمین جلسه خود را امروز تشکیل خواهد داد و در این نشست سالانه که در بازه زمانی 24 تا 28 سپتامبر (3 تا 7 مهر ماه) برگزار می‌شود، موضوعات بین‌المللی و تحولات منطقه‌ای بررسی می‌شوند. 

منبع: فارس
24-news.ir/vdchm6nzk23nk6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما