تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
حضور نمایندگان ایران از تهران در لیگ نخبگان آسیا در کنار ترمیم ورزشگاه آزادی لزوم ساخت ورزشگاه مجهز و مدرن جدیدی را در پایتخت شدت بخشیده است.
تهران صاحب ورزشگاه مجهز و مدرن جدید می‌شود؟
به گزارش خبر24، دغدغه‌های ورزشی از جمله مهمترین و پر تعدادترین درخواست‌های پویش‌های فارس من بوده است. این نشان می‌دهد که مردم ایران دوستدار ورزش و تندرستی هستند‌. ورزش کارکردی دوگانه دارد و هم روح و هم جسم افراد را زنده و تازه می‌کند.

ورزش حرفه‌ای و مسابقات آن علاوه بر هیجاناتی که دارد برای گسترش ورزش نیز بسیار مفید است. فارس من پویش‌های متعددی در حوزه ورزش دریافت و ثبت کرده که یکی از مطالبات اخیر مردم ساخت ورزشگاه مجهز و مدرن در تهران است.

در همین زمینه یکی از مخاطبان سامانه فارس من درباره این موضوع ضمن ثبت پویشی با مخاطب قرار دادن وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال کشورمان نوشته است: «متاسفانه امسال دو تیم پایتخت باید در مقابل نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس که استادیوم‌های لوکس دارند در استادیوم شهر قدس بازی کنند. در حالی که کشور عراق هم از ما جلو زده و ما فقیرترین کشور از لحاظ استادیوم در خاورمیانه داریم و کسی هم به فکر نیست.»
نگاهی به این موضوع نشان می‌دهد که طی سال گذشته «شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی» دستوری مبنی بر ساخت یک استادیوم ورزشی در تهران صادر و وزیر ورزش وقت را مامور پیگیری آن کرد. شهید رئیسی ساخت این ورزشگاه را سرمایه گذاری خواند و به وزیر ورزش ضمن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وظیفه ساخت یک استادیوم را سپرد.

طی همین روند یک شرکت چینی نیز به تهران آمد و مطالعات و بررسی‌های اولیه انجام شد و حتی محل احداث آن نیز شهر آفتاب عنوان شد.

در همان زمان «مهیار عسگریان» ، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اعلام کرد که این پروژه در زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار و در دو فاز اجرا خواهد شد و قابلیت برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی بین‌المللی را دارد.

او همچنین بیان کرد که در صورت ساخت این مجموعه، امکان میزبانی از رویدادهای بزرگ جهانی و برگزاری بازی‌های الکترونیک، ورزش‌های توپی و یخی فراهم خواهد شد.

«کیومرث ‌هاشمی»، وزیر ورزش و جوانان در دولت شهید رئیسی در آخرین سخنان خود در زمان مسئولیتش درباره ساخت این استادیوم گفت: «برای ساخت ورزشگاه بزرگ تهران هم ردیف بودجه مشخص و هم مصوبه هیات دولت را دارد، از جمله کارهایی است که باید ادامه پیدا کند.»

بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم «احمد دنیامالی» ، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران گفت: «قرار است گزارشی از اقداماتی که تا الان انجام شده است را در هیات دولت ارائه بدهم. علاوه بر این باید مصوبه جدید را هم در این رابطه داشته باشیم. مهم است که کاری که مقدماتش آغاز شده است را به نتیجه برسانیم اما لازمه آن مصوبه هیات دولت جدید است. گزارش‌ها در حال نهایی شدن است و پس از ارائه این گزارش در هیات دولت، امیدوارم دولت جدید با ادامه کار موافقت کند.»
با این حال فضای ورزشی کشور نشان می‌دهد که باید برای ادامه رشد آن و گسترشی که پیدا کرده فکری کرد و زیرساخت‌های لازم در این جهت فراهم شود. ورزش خود در بسیاری از کشورها به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده و بسیاری از سرمایه گذاران در بخش خصوصی حاضر هستند که در این حوزه ورود کنند.

حضور تیم‌های مطرح ایران در لیگ‌های آسیایی (پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان) و بازی‌های تیم فوتبال کشورمان لزوم ساخت این ورزشگاه‌های مجهز و بروز را تشدید کرده است.

کشورمان در ساخت این ورزشگاه‌ها تجربه‌های بسیار خوبی هم دارد که از جمله می‌توان به ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، یادگار امام تبریز و…اشاره کرد.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcaoan6a49nye1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما