تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: حدود ۳۰ هزار نفر مشمول واردات خودروی وارداتی بدون سود بازرگانی جانبازان هستند.
رئیس بنیاد شهید: حدود ۳۰ هزار جانباز مشمول واردات خودرو هستند
به گزارش خبر24، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امروز با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، در ساختمان این بنیاد برگزار شد. 
قاضی‌زاده در این مراسم خبر داد: مشمولین خودروهای وارداتی بدون سود بازرگانی جانبازان حدود ۳۰ هزار نفر هستند. قانون خودو، آیین‌نامه، تخصیص ارز و دیگر کارهایی که مربوط به بنیاد شهید است انجام شده و اسامی همه ۳۰ هزار نفر و درصد جانبازی آن‌ها به وزارت صمت اعلام شده است. 

رئیس بنیاد شهید سپس شرح داد: سال‌ها بود جریان خودروی داخلی در بنیاد شهید متوقف مانده بود که با تفاهمی که بین بنیاد، خودروسازها و بانک‌ها اتفاق افتاد، این جریان هم راه اندازی شد. الان ۲ سال است ما هم از محصولات ایران خودرو و سایپا با پشتیبانی تسهیلات بانکی خودرو به جانبازانی که مشمول هستند خودرو می‌دهیم.

او سپس درباره روز خبرنگار گفت: وظیفه خبرنگار بیان حقایق برای سایر مردم است. خبرنگار حقیقتی که اتفاق افتاده را تبیین می‌کند. این حقیقت یک پدیده حدوثی نیست بلکه آفریده خدا است. همه پیامبران کارشان خبرنگاری است. پیامبران مبعوث شده‌اند تا حقایق عالم را به انسان‌های عالم بگویند.  

قاضی‌زاده هاشمی شرح داد: چرا ۱۵۰ خبرنگار در غزه به شهادت می‌رسند؟ چون باطل علم دارد که کارش بد است؛ اگر علم نداشت که خبرنگارکُشی نمی‌کرد. حتی دشمنان خدا و غاصبان عالم می‌دانند کار بدی می‌کنند. مردم کوفه برای ساکت کردن صدای امام حسین(ع) عملیات روانی انجام می‌دادند. مثل همین عملیات روانی که امروز رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. برای اینکه خبرنگارها نتوانند کارشان را درست انجام دهند.
رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: دشمنان خدا سعی می‌کنند از هر امرِ درست و خوبی یک نمونه تقلبی‌اش را بسازند. بسیاری از انحرافاتی که در جهان می‌افتد به خاطر عناصر تقلبی است. مثل الحادی‌ها که نسخه تقلبی عنصر جهاد هستند و اصل جهاد فی سبیل الله را با آن مخدوش می‌کنند.  

او به خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: کار شما در حوزه ایثار و شهادت ممتاز و مقدس است؛ چرا که شما ممتازترین بندگان خدا را به عنوان الگوهایی که به مقصد رسیده‌اند، معرفی می‌کنید.  
قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما در فلسطین مبارز و مجاهد کم نداشتیم؛ اما اسماعیل هنیه یک شخصیت ممتاز شد. شاید سایر رهبران پیشکسوت‌تر باشند و بعضی‌ها عاقبت به خیر شدند و بعضی هم عاقبت به شر شدند و  به صهیونیست‌ها پیوستند. اما کسی مثل هنیه این سیر را طی می‌کند و خدا شهادت او را موضوع تغییر تاریخ قرار می‌دهد. شهادت اسماعیل هنیه موضوعی را در تاریخ رقم خواهد زد که قبل و بعدش حتما متفاوت خواهد بود. 

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: ما در مقام خبرنگاری وقتی می‌گوییم که یک شهید را می‌خواهیم روایت کنیم، یعنی می‌خواهیم به ابعاد مختلف این سوژه بپردازیم. پس خودمان باید به آن موضوع نزدیک شوند. خود خبرنگار باید به درجه بالایی از آن سلوک رسیده باشد و آن را کشف و درک کند تا بتواند حقایق را آن طور که هست ببیند و روایت کند. پیامبران هم مقام قرب دارند؛ چون در غیر این صورت نمی‌توانند حقایق الهی را ببینند و سپس به دیگران بگویند. برای همین خبرنگارهای جنگی زیاد شهید می‌شوند؛ چون مجبورند برای دیدن به خط مقدم جبهه نزدیک شوند.

او تأکید کرد: در مورد شهدا و حقایق الهی، باید خبرنگار بتواند با شهدا اتصال و ارتباط برقرار کند تا بتواند آن را روایت کند.  

قاضی‌زاده افزود: این جلسه، جلسه خاصی است؛ چون خبرنگارانی که در عرصه ایثار و شهادت فعال هستند در جلسه حاضرند. ما برای اینکه راوی سبک زندگی شهدا باشیم باید خودمان از این جنس باشیم. اگر نباشیم، کارمان کم اثر می‌شود. دوستانی که در این عرصه کار کردند حتما مورد لطف شهدا بودند که انتخاب شدند.  
رئیس بنیاد شهید اعلام کرد: حدود ۴۰۰ هزار خانواده ایثار و شهادت به طرق مختلف از بنیاد شهید دریافتی دارند. ۳ و نیم میلیون نفر جامعه هدفمان است. بقیه شاغل هستند و از جاهای مختلف دریافتی دارند. دریافتی آن ۴۰۰ هزار خانواده بین ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده. تلاش ما این بود که افرایش پرداختی‌ها بیش از نرخ تورم اتفاق بیفتد و یکی سری از عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته هم جبران شود.

منبع: فارس
24-news.ir/vdccimqsm2bq008.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما