تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساخت واگن در داخل، گفت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا آخر سال تعدادی واگن وارد خطوط می‌شوند.
چمران: واگن‌های داخلی تا آخر سال وارد خطوط مترو می‌شوند
به گزارش خبر24، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 16 مرداد 1403 در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حمل ونقل عمومی گفت: باید واگن سفارش داده شود، حمل شود و به ایران بیاید و اینها زمان‌بر است،اینطور نیست که  امروز تصمیم بگیریم و هفته آینده واگن وارد شود. 
وی با بیان اینکه از سال 96  موضوع خرید واگن از چین مطرح شده بود، گفت: سال ها این قرارداد خاک خورد و تازه عملیاتی شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساخت واگن در داخل، گفت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا آخر سال تعدادی واگن داخلی وارد خطوط می‌شوند.

به اعتقاد چمران، ساخت واگن در داخل کشور به صرفه نیست اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می‌تواند آزمایش خوبی باشد. 

وی در ادامه در خصوص ساعت کاری شهرداری در برخی از روزها که دولت ادارات را تعطیل می‌کند همخوانی ندارد، گفت: شهرداری جایگاه خدمت‌رسانی و کارمندی را با هم دارد، خدمت‌رسانی شهرداری مانند سایر دستگاه‌های خدماتی است و برخی بخش‌ها همواره باز است و ساعت ندارد. 

وی بیان کرد: ممکن است در مسیر خدمت‌رسانی با تغییر ساعت کاری خلل وارد شود، این تصمیمی است که شهرداری برای ساعت کاری گرفته و ما در شورا ساعت را نزدیک به ساعت مدنظر دولت در نظر گرفتیم چون فضای شورا کارمندی‌ است.

حبیب کاشانی:بخشنامه در خصوص تعطیلی‌ها صادر کنیم
در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران حبیب کاشانی به حادثه آسانسور در منطقه 18 که منجر به مرگ یکی از کارکنان خانم شهرداری تهران شده است اشاره کرد و گفت: این ساختمان‌ها محل رجوع مردم هستند و آسانسور شورا هم استاندارد ندارد و این موضوع به ما اعلام شد و باید از خودمان شروع کنیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این موضوع که این اتفاق یک فاجعه است،  گفت: آسانسور این ساختمان استاندارد نبوده و باید تمام بخش‌هایی که می‌توانند در زمینه ایمن سازی ورود کنند و باید معاونت شهرسازی و معاونت امور مناطق به شهرداران مناطق ابلاغ کنند که استانداردها رعایت شود تا امروز عزادار همکاران نباشیم.
وی در ادامه گفت: امروز ساعت کاری در ۱۶ استان کشور ۶ تا ۱۰ صبح  اعلام شد و از دیروز بارها با ما تماس گرفتند و پرسیدند  در شهرداری ساعت کاری چگونه است و بعد شهرداری ساعت کاری را ۸ تا ۱۲ اعلام کرد.
وی تاکید کرد که شهرداری بگوید هیچ ضابطه‌ای با دولت ندارد و خودش تصمیم در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.اگر مصرف برق قرار نباشد با دیگر دستگاه‌ها هماهنگ باشد، بخشنامه صادر شود تا بگوییم تابع قوانین داخلی شهرداری هستیم و باید دقت شود که ما جزیره ای خارج از کشور و شهر تهران نباشیم.

وی به موضوع ترمیم حقوق پرسنل اشاره کرد و گفت: معاون شهردار جلسه‌ای در مورد ترمیم حقوق برگزار کرد، زهی خیال باطل که سازمان فاوا سامانه‌ای راه‌اندازی کند که بتوانیم ترمیم حقوق را انجام دهیم. 

کاشانی بیان کرد: زمانی که فاوا برای توسعه سیستم اعلام می‌کند، ۶ ماه طول می‌کشد؛ امیدواریم به صورت دستی این اقدام انجام شود تا دو تا 3  ماه آینده صدور احکام به نتیجه برسد.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcdz50fzyt0oo6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما