تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
علی اکبر بسطامی با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی بر پایه رهبری، مکتب و مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: هر بار نظام رو به سمت مردم آورده و به باب جمهوریت ورود کرده شاهد توفیقات بسیار زیادی بوده است.
انقلاب اسلامی در 4 دهه با تکیه بر مردم از گردنه‌های سخت عبورکرده است
علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص راز ماندگاری انقلاب پس از گذشت ۴۵ سال علی‌رغم دشمنی‌های در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبر24، اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی است که در آن نظام اسلامی و جمهوریت نهاده شده و بر پایه رهبری، مکتب و مردم شکل گرفته است و در واقع هر بار نظام رو به سمت مردم آورده و به باب جمهوریت ورود کرده شاهد توفیقات بسیار زیادی بوده است.

بسطامی بیان کرد: در حوزه مسائل جهادی در کشور از آنجایی که ما به داشته‌های خود و متکی به کارهای جهادی برگرفته از نیروهای تراز اول انقلاب بودیم با توفیقات مضاعف مواجه شدیم.

وی در خصوص مسائل اقتصادی گفت: آنجایی که در بحث مسائل اقتصادی متکی به مردم بودیم و همچنین چون نظام ما مبتنی بر مسائل مردمی و جمهوریت است هر جا کار را به مردم سپردیم توام با توفیق بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس ادامه داد: در مسائل نظامی باز به همین شکل، به عنوان مثال ما هشت ساله‌ی جنگ را در کنار مردم همیشه در صحنه تجربه کردیم، و در دوران سازندگی نیز وقتی بحث مردم و حضورشان به میان آمد توام با توفیق بود؛ و همچنین در سایر حوزه‌ها نیز البته به معنای توجه و اتکا به مردم برگرفته از آموزه‌های دینی و مکتبی علوی و فاطمی حرکت کردیم که همه توام با توفیق روز افزون بوده است.

بسطامی در خصوص دستاورهای انقلاب در همه حوزه‌ها با اشاره به حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: هر جا ما مردم سازی کردیم اقتصاد را مردم سازی کردیم، فرهنگ را مردم سازی کردیم و درواقع امنیت را مردم سازی کردیم که همه از دستاوردهایی بوده که توام با توفیقات مضاعف برای نظام بوده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس افزود: اینکه ما امروزه در بسیاری از عرصه‌های مختلف در حوزه‌ی نانو، سلول‌های بنیادین، هسته‌ای و مسائل امنیتی جزء کشورهای پیشرو در منطقه هستیم حاصل دست رنج مردمانی است که در سختی‌ها با کف یمین و عرق جبین توانستند نظام را از گردنه‌های بسیار سخت عبور دهند و به موفقیت برسانند.

وی با اذعان به اینکه من به عنوان کسی که سالیان سال در کنار مردم خدمت کردم مخصوصا در کنار مردمی که به تعبیر شهید رجایی "در نظام اسلامی کسانی خدمت کنند که نه زبان تشکر دارند نه زبان شکایت"، تصریح کرد: یعنی در واقع ولی‌نعمتان اصلی نظام محرومان و مستضعفان هستند؛ در واقع در عرصه‌های مختلف انقلاب را محرومان چرخاندند، جنگ را محرومان چرخاندند.

بسطامی در ادامه افزود: در واقع نظام اسلامی اگر متوجه این مسئله باشد که ولی‌نعمت آنها همین پابرهنگان و محرومانی هستند که امروزه در عرصه‌های مختلف می‌توانند میدان‌دار باشند در واقع مبتنی بر عدالت می‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس بیان کرد: برای اینکه ما بدانیم این نگاهی که اصول اصلی ما در بحث عدالت هست و در حقیقت هر موقع که بر اساس عدالت حرکت کردیم هر چیزی در جای خودش قرار می‌گیرد که شعار همه مسئولین کشور است، می‌تواند متضمن آینده رو به رونق و رشد انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کنار دستاوردهایی مختلفی که در بالا ذکر شده گاهی اوقات در بعضی حوزه‌ها درست عمل نکردیم، اظهار داشت: نظام مدیریتی ما مبتنی بر عدالت نیست، اگر ما با عدالت برخورد کنیم و به قول بزرگی در کشور که "اگر بخواهیم قرآنی عمل کنیم باید دست مستضعفان را بگیریم و بر سر مستکبرین بکوبیم"، عدالت حکم می‌کند هر جا محرومی هست باید از نگاه مقرب‌تر باشد و لذا ما هر چه بر مدار عدالت، بر مدار توزیع عادلانه باز در کشور حرکت کنیم هم رضای خداوند و هم رضای فردی مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.

بسطامی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز هم در بعضی حوزه‌ها شاهد پارادوکس رفتارهای مردم یا نارضایتی‌های مردم هستیم، حاصل پارادوکس رفتاری و شعاری بعضی از مسئولین هستیم که به هر صورت آنچه که خودشان می‌گویند به آن عمل نمی‌کنند یعنی در واقع اگر ما دم از امر به معروف می‌زنیم باید خود عامل به معروف باشیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس با تاکید بر اینکه اگر در کشور در خیلی از حوزه‌ها امر به معروف دایر است که همان شعاری است که فلسفه‌ی امام حسین علیه السلام و فلسفه شهادت شهدا در کربلای معلی است، خاطر نشان کرد: آن زمان می‌توانیم در
حقیقت میدان‌دار این فرهنگ که در راستای آرمان‌های امام (ره) و شهدا و مشی رسول الله (ص) که امروز هم به عنوان عید مبعث و در حقیقت حجت خدا بر بشر تمام شده و انسان‌ها را رها نکرده، باشیم و به آن عمل کنیم و در نهایت همیشه یک الگو باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال اسطوره‌هایی برای بشر قرار داده که اگر با دست زدن به حبل المتین و در مسیر آرمان‌های امامین انقلاب، شهدا، قرآن و سنت رسول اکرم (ص) حرکت کنیم و با عدالت با مردم برخورد کنیم و شاهد پارادوکس‌های رفتاری مسئولین در کشور نباشیم، تصریح کرد: در زمان می‌توانیم شاهد افزایش سرمایه‌های اجتماعی در کشور باشیم.

بسطامی در پایان گفت: امیدوارم همه ما مسئولین شعارهایمان مبتنی بر عمل‌مان باشد و عمل‌مان هم مرضی بندگان خالص خدا را در پی داشته باشد و همه ما پاسدار حرمت حریم کسانی باشیم در حقیقت رفتند و مدینه فاضله، یک نظام اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و ما می‌توانیم امروز به درستی در این مدینه فاضله به راحتی تنفس می‌کنیم.

پایان پیام/
24-news.ir/vdchwknz-23nk-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما