تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
سخنگوی کرملین گفت که کشورهای غربی با فشار وارد کردن به کشورهای آفریقایی اجازه نمی‌دهند آن‌ها به طور مستقل شرکای خود را انتخاب کنند.
فشارآمریکا و فرانسه بر کشورهای آفریقایی
به گزارش خبر24، کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و فرانسه فشار بی‌سابقه‌ای را بر کشورهای آفریقایی وارد می‌کنند تا از مشارکت آنها در نشست آتی روسیه و آفریقا جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) در نشست خبری گفت: «دیگر کشورهای غربی نیز تلاش می‌کنند از برگزاری این اجلاس جلوگیری کنند و مانع حضور کشورهای آفریقایی در این اجلاس شوند.»
بر اساس این گزارش، در ۵ و ۶ مرداد دومین مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و هیات‌هایی از ۴۹ کشور آفریقایی در شهر «سن پترزبورگ» در روسیه برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این رویداد تقویت همکاری‌های همه جانبه بین روسیه و کشورهای آفریقایی آن هم در تمام زمینه‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و فنی، فرهنگی و بشردوستانه است. در همین راستا هم اکثر شرکت کنندگان این نشست، سران کشورها و دولت‌ها هستند. آفریقا از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و یک سوم ذخایر مواد معدنی مورد استفاده جهان در این قاره قرار دارد.
پسکوف در ادامه نشست خبری گفت: «سیاستی که آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی دنبال می‌کنند باید محکوم شود.»
او افزود:«آنها حق حاکمیت کشورهای آفریقایی برای انتخاب شرکا را برای گسترش همکاری و تعامل در حوزه‌های مختلف سلب می‌کنند.»
پیش بینی می‌شود در این مجمع، شرکت‌های روسی با مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشورهای آفریقایی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشورها آشنا شده و زمینه مشارکت گسترده آنها برای توسعه این کشورها و رفع کمبودهای اقتصادی آنها فراهم شود.
برگزاری مجمع «روسیه و آفریقا» در سن پترزبورگ را می‌توان فرصتی برای روسیه جهت تقویت جایگاه در آفریقا، کاهش فشارهای غرب و متحدانش بر مسکو و نیز کمک به آفریقا برای رهایی از زیر بار استعمار ارزیابی کرد.
 در اقدامی جالب از سوی الجزایر ، یکی از کشورهای آفریقایی، مقامات  این کشور تصمیم گرفته‌اند با شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در ماه سپتامبر،  زبان فرانسوی را از برنامه‌های خود حذف کنند(جزئیات بیشتر)



منبع: فارس 
24-news.ir/vdceon8zpjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما