تاریخ انتشاريکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کارشناس بورس گفت: عرضه محدود خودرو در بورس کالا باعث شده است تقاضا زیاد باشد و اختلاف قیمت کمی با بازار آزاد داشته باشد .
بازار داغ دلال ها / عامل گرانی خودرو در بورس کالا چیست؟!
سعید کرداری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبر24، گفت :بورس را نمی شود پیش بینی کرد با رشد قیمت ارز بورس  هم رشد خواهد داشت اما  در بلندمدت نمی‌توان گفت چه اتفاقی می‌افتد و آیا این روند ادامه دار خواهد بود یا نه ‌ ، در حال حاضر  رشد ارز باعث شده که بورس هم  رشد کند و تا وقتی که ارز رشد کند و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به ثبات برسد این رشد ادامه خواهد داشت.

وی در باره ورود سهامداران بزرگ به بازار بورس گفت: سهامداران اصلی به خاطر نوسانات سال ۹۹ به راحتی وارد وارد بازار نمی شوند تا شاهد  رشد پایداری در سهم ها باشیم، بعد ازنوسانات سال ۹۹ ورود پول حقیقی به بازار کمتر شد و تا زمانی که شرکت های بزرگ پایداری  بازار و رشد مناسب و شفافیت  را نبیند  وارد بازار نمی شوند ،  باید قیمت گذاری دستوری در بورس  متوقف شود  و التهابات سیاسی و اقتصادی فروکش کند تا  شرکت بزرگ ترغیب به ورود به بورس شوند .

کرداری در باره ورود خود رو به بورس کالا گفت:  اگر بازاری باشد که مستقیم ازسمت  فروشنده به سمت  خریدار برود  اتفاق خوبی می افتد اما چون تعداد عرضه  محدود است  پاسخگوی تقاضا نیست  مجدد قیمت هایی که می خورد   اختلاف  کمی با  بازار آزاد دارد و دو باره پول به جیب دلال ها می رود، مشکلات  ساختاری زیاد ما  و کمبود عرضه باعث می شود قیمت ها بالا برود ، بور س کالا باعث شده اختلاف بین بازار آزاد و فروشنده کمتر بشود ولی همچنان این اختلاف قیمت وجود دارد .

کارشناس بورس گفت: ثبت درخواست در بورس کالا از طرف شرکت های بزرگ است و باعث می شود قیمت کنترل نشود و قیمت بالاتر  به سود دلال ها است ،وارادات خودرومی تواند این التهابات را بخواباند که واردات خودرو یا هر کالایی نیاز به درآمد ارزی دارد و اینکه ما تحریم نباشیم همه اینها یک زنجیر است که باید  حل شود وگرنه شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود .

وی  در پایان گفت : تورم ۴۰ درصد که ما داریم مشکلات زیادی ایجاد می کند ، واردات  در همه جای دنیا از محل درآمد ارزی است که به علت تحریم ها ی اولیه و ثانویه ما درآمد ارزی کمتری داریم  که باعث گرانی و کمبود در برخی از کالا ها    می شود .
 

 
24-news.ir/vdcenn8zvjh8zfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز