تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است.
قیمت تمام شده آب شرب چقدر است؟
به گزارش خبر24، هاشم امینی افزود: سازمان برنامه و بودجه، ما را مکلف کرده است که در حوزه کاهش تلفات نشتی، انشعاب غیر مجاز، شبکه‌های فرسوده و انشعابات فرسوده که مشهود است برنامه ریزی داشته باشیم.

این مقام مسئول درباره راهکارهای مدیریت آبی کشور برای استفاده بهینه گفت: ما حوزه مدیریت مصرف را شامل دو بخش کرده ایم، بخشی به مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برمی گردد و باید در حوزه مدیریت مصرف برنامه‌هایی را داشته باشیم از جمله جلوگیری از هدر رفت آب.

وی ادامه داد: حوزه هدررفت آب شامل مصارف واقعی و فیزیکی است مصارف واقعی مصارفی است که از شبکه‌های فرسوده، انشعابات فرسوده و نشتی و برنامه ریزی کرده ایم که در حوزه مدیریت آب برنامه‌های متنوعی را داشته باشیم.

سالانه در برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شرکت‌های استانی را مکلف می‌کنیم بخشی از شبکه را اصلاح بکنند.

هاشم امینی درباره قیمت تمام شده آب شرب افزود: آن چیزی که برای دولت تمام می‌شود یک مترمکعب ۱۵ هزار تومان است در صورتی که این آب را شرکت آب و فاضلاب با یارانه‌ای که برایش لحاظ می‌شود هزار یا زیر هزار تومان به مشترک واگذار می‌کند.
 
یک بطری آب حدود یک و نیم لیتر است یعنی بیش از ۷۵۰ بطری یک و نیم لیتری تقریبا یک مترمکعب است آبی که با کیفیت عالی از سیستم‌های پیشرفته اسمز معکوس تصفیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع : خبر انلاین
24-news.ir/vdcgqq9qzak9z34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز