تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
سید محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبر24:

بازگشایی مدارس و دانشگاه ها منطقی نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است، در شرایطی که امیکرون در کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی روسیه به اوج خود می رسد و در کشور خودمان آمار مبتلایان روز به روز رو به افزایش می رود، بازگشایی های مدارس، دانشگاه های محل سوال است.
بازگشایی مدارس و دانشگاه ها منطقی نیست
به گزارش خبر24؛ سایه کرونا هنوز از سر کشورمان دور نشده و نگرانی هایی درباره تداوم این روند وجود دارد. در این بین سیاست های دولت در زمینه واکسیناسیون و کاهش محدودیت های کرونایی، باعث ایجاد ابهاماتی درباره شکل گیری پیک ششم کرونا شده است. یک نقطه اوج جدید که شاید از ابتدای اسفند کلید بخورد.

در این میان برخی نمایندگان مجلس، موافق سیاست های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برای کاهش محدودیت ها نیستند. کار تا آنجا بالا گرفته که حتی حرف از استیضاح وزیر به میان آمده است.

در همین رابطه سید محمد پاک مهر در گفتگو با خبر24؛ ضمن اشاره به پیش بینی ها در خصوص موج ششم کرونا و تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس، می گوید: تا جایی که اطلاع دارم در ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره سویه امیکرون و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گرفته می شود تا
مردم دچار چالش شدید پیک کرونایی با سویه امیکرون نشوند. همزمان، وزیر بهداشت و درمان نیز گزارشی به ستاد می دهد تا در انتها ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه می دهد: به عنوان یک پزشک، بر اساس تجربیاتی که از پنج پیک گذشته داریم و خسارت های جانی و مالی فراوانی که مردم، کشور و نظام از این موج ها متحمل شده اند، به جرأت می توانم بگویم که نباید بار دیگر این خسارت ها را تجربه کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس با اشاره به تصمیمات ابلاغی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در ترم جدید تحصیلی بیان می کند: در شرایطی که امیکرون در کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی روسیه به اوج خود می رسد و در کشور خودمان آمارها در ارتباط با مبتلایان روز به روز رو به افزایش است، باید به جای اینکه پروتکل ها را رعایت نکنیم، محدودیت ها را تشدید می کنیم و توصیه های بهداشتی را از سوی صدا و سیما افزایش دهیم و موارد را از ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا پیگیر باشیم. در چنین شرایطی، بازگشایی های مدارس، دانشگاه های محل سوال است.

وی در پاسخ به این ادعا که روند واکسیناسیون، نوعی ایمنی جمعی در برابر کرونا ایجاد کرده است، تاکید می کند: درست است که جامعه در مقابل کرونا ایمن شده است و حتی دانشجویان و بخش زیادی از دانش آموزان
و فرهنگیان واکسیناسیون شده اند، اما ایران از کشورهای اروپایی در بحث تزریق واکسن جلوتر نیست. آنها جلوتر از ما هستند و ادعا دارند که انواع واکسن مورد نظر با ضریب ایمنی بالایی مانند فایزر تزریق کرده اند اما می بینیم که آمار ابتلا در آنجا بالا است بنابراین به نظر بنده ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیم بسیار مهمی برای مقابله با کرونا بگیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس می گوید: به شخصه اعتقاد دارم که علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، در کرونا پیشگیری اصل است و هر گونه جلسات تجمعی، سمیناری و برگزاری کلاس های آموزشی دانش آموزی و دانشجویی در شرایط فعلی که امیکرون رو به فزونی می رود، درست نیست و باید منطقی تر تصمیم بگیریم تا چیزی را از دست ندهیم. هر زمان که این پیک تمام شد، با توجه به سطح ایمنی می توانیم تدریس حضوری را داشته باشیم.

به این ترتیب با وجود اینکه ستاد مقابله با کرونا رای به بازگشایی مدارس و دانشگاه در ترم جدید داده است، باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت بهداشت به هشدارهای نمایندگان مجلس درباره تبعات تصمیم گیری کرونایی توجهی خواهد کرد یا همچنان سیاست دولت روحانی در کاهش محدودیتها را ادامه خواهد داد. سیاستی که به شکل گیری پیک های پی در پی کرونایی در گذشته منتهی شد.


انتهای پیام/
24-news.ir/vdcjmxeh.uqeyvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز