تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
خبر24- عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکلات اقتصادی و تامین بودجه باعث عدم استخدام پرستاران و کادر درمان شده است.
مشکل عدم استخدام پرستاران تامین حقوق است
همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبر۲۴ درباره‌ی مشکلات و دغدغه‌ی پرستاران گفت: چند جلسه در کمیسیون با وزیر بهداشت آقای نمکی و معاون او آقای جان‌بابایی داشتیم و در مورد مشکلات پرستاران صحبت کردیم و تاکید همه از نمایندگان تا وزیر و معاونین او برحمایت از جامعه‌ی پرستاری بوده است. این حمایت شامل پرداخت معوقات و دستمزد کامل پرستاران بود که البته این کار تا حدودی انجام شد.

وی افزود: به محض تکمیل شدن بودجه پرداخت حقوق و معوقات برخی پرستاران در دستور کار انجام گرفت که این البته این پرداختی‌ها به حدی نبود که حق پرستاران باشد. وزارت بهداشت و مجلس در این زمینه در تلاشند تا مشکلات کمتر شود.

این نماینده بیان کرد: استخدام پرستارها و کادر درمان جدید موضوع دومی است که مخصوصا در دوران این بیماری مورد توجه است. گفته شده که این موضوع در برنامه است اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته و خستگی پرستاران در تن آن‌ها مانده است.

عضو کمیسیون بهداشت خاطر نشان کرد: تقریبا دو هفته است که تعداد بیماران در بیمارستان‌ها کم و شرایط برای کادر درمان بهتر شده است. پرستاران از شروع این بیماری با آن درگیر بودند و واقعیت این است که اگر بخواهیم امسال را نامگذاری کنیم باید این نان را به پرستار اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: پرستاران ما در این یک سال ازخودگذشتگی زیادی داشتند و بسیاری از کادر درمان و همه‌ی افرادی که در مراکز درمانی فعالیت می‌کردند به همین علت مبتلا به کرونا شدند و متاسفانه تعدادی از این زحمت‌کشان را از دست دادیم. امسال سالی بود که جامعه از تلاش‌های کادر درمان مطلع شد.

سامه یح نجف آبادی در پایان بااشاره به مشکل استخدام کادر درمان گفت: یکی از پیش‌زمینه‌های استخدام جدید این است که بودجه‌ی حقوق ایشان تامین شود که امسال به واسطه‌ی تحریم‌های اقتصادی دولت اوضاع خوبی نداشت و تغییر مثبتی در کشور ایجاد نشده بود. مشکلات اقتصادی و تامین بودجه باعث عدم استخدام پرستاران و کادر درمان شده است.
 
24-news.ir/vdcjyvei.uqeaazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز