تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
بهانه واشنگتن برای عدم صدور ویزا، اظهارنظرهای ضدآمریکایی برخی کُشتی‌گیران بود که در واکنش به سیاست های ضدایرانی سردمداران آمریکایی اظهار شده و علی القاده نباید به انتقام‌گیری در میدان ورزش منتهی می‌شد.
آمریکا، نماد دخالت سیاست در ورزش l چرا کسی به کاخ سفید تذکر نمی‌دهد؟
به گزارش خبر24؛ رسانه‌های غربی درحالی کشورمان را متهم به دخالت دادن مسائل سیاسی در ورزش می‌کنند که در برابر سیاست‌های ایالات متحده به سکوت بسنده می‌نمایند.
 
نمونه اخیر این رفتار دوگانه را می‌شود در ماجرای سفر کشتی‌گیران ایرانی دید که آمریکا به دلایل سیاسی مانع سفر کاروان کُشتی شد و سفر تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به آمریکا به دلیل عدم صدور روادید برای ٦ نفر از اعضای تیم لغو شد.
 
بهانه واشنگتن برای عدم صدور ویزا، اظهارنظرهای ضدآمریکایی برخی کُشتی‌گیران بود که در واکنش به سیاست های ضدایرانی سردمداران آمریکایی اظهار شده و علی القاده نباید به انتقام‌گیری در میدان ورزش منتهی می‌شد.
 
این اولین بار نیست که آمریکا چنین سیاستی را اتخاذ می‌کند و پیش از این نیز بارها به دلایل سیاسی، بر ورزش ایران فشار وارد کرده بود.
 
جالب اینجاست که این رفتار درحالی دنبال می‌شود که رسانه‌های غربی ایران را متهم می‌کنند ورزشکاران را برای عدم بازی مقابل اسرائیل تحت فشار می‌گذارد. این درحالیست که عدم بازی با ورزشکاران اسرائیلی انتخاب ورزشکاران برای همراهی با آرمانهای ملی مردم در دفاع از فلسطین است.
 
بنابراین سیاستمداران آمریکایی و رسانه‌های همسو با دولت این کشور عملا با سیاسی کردن ورزش، درحال تضعیف افتخارآفرینی‌های مردم ایران هستند. آنها نمی‌خواهند ایران که سابقه‌ای طولانی در قهرمانی در میادین کُشتی دارد، این افتخار را در خاک آمریکا کسب کند.
 
مردم ایران به خوبی این تبعیض ها را شاهد بوده و رفتارهای اینچنینی بر تنفر مردم کشورمان از آمریکایی‌ها می‌افزاید. بنابراین اگر رسانه‌های آمریکایی بار دیگر شاهد ابراز انزجار ایرانی‌ها و ورزشکاران ایرانی از کشورشان بودند، نباید حیرت کنند، چون این، بازتابی از رفتار ضدایرانی واشنگتن در میدان ورزش است.
 
آمریکایی‌ها در دهه‌های گذشته بارها دیده‌اند که تلاش برای تحقیر و تضعیف ایران به جایی نمی‌رسد و بنابراین به‌جای سیاسی کردن ورزش و ایران ستیزی، باید واقعیت‌ها، آرمان‌ها و افکار مردم و ورزشکاران ایرانی را به رسمیت بشناسند.
 
آمریکا و رسانه‌های آمریکایی نباید با ابزار ویزا، آزادی بیان ورزشکاران را محدود کند و نهادهای بین‌المللی باید با تقبیح واشنگتن، مانع از ابزاری نگاه کردن به ورزش و سیاسی کردن آن از سوی کاخ سفید شوند.


انتهای پیام/
24-news.ir/vdcizua3.t1azv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز