تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
چند سالی است که صنعت خودروی چینی دست به تحول زده و به عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای خودرو میان صنایع خودروسازی شرق آسیا، اروپا و حتی آمریکا مطرح شده است. گزارش‌ها حاکی از رشد قابل توجه صادرات خودرو از چین است.
رشد قابل توجه صادرات خودروهای چینی و موانع در دستیابی به بازار ایالات متحده
به گزارش خبر۲۴، در سال ۲۰۲۳، صادرات خودروهای چینی از مبدأ چین به بازارهای جهانی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین، تعداد تقریبی ۴.۸ میلیون دستگاه خودرو از این کشور صادر شده است که این عدد باعث پیشی گرفتن از ژاپن در رده‌بندی کشورهای صادرکننده خودرو گردیده است. این رقم نشان‌دهنده افزایش چشمگیر صادرات نسبت به سال ۲۰۲۱ است؛ زیرا در آن زمان تنها یک تا دو میلیون دستگاه خودرو به بازار جهانی صادر شده بود.

مقصد اصلی صادرات خودروهای چینی به ترتیب فدراسیون روسیه، مکزیک، بلژیک، استرالیا، عربستان سعودی، بریتانیا، تایلند و امارات متحده عربی بوده است. باید توجه داشت که بیشترین حجم صادرات به اروپا متمرکز بر خودروهای برقی بوده و در عوض کشورهای حاضر در غرب آسیا تلاش برای واردات خودروهای سنتی نموده‌اند.

با وجود این پیشرفت‌ها، چین هنوز نتوانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروی ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر، برندهای ژاپنی مانند تویوتا، نیسان، هوندا و میتسوبیشی، برندهای آلمانی مانند بی.ام.و، بنز، ولکس‌واگن و آئودی و برندهای کره‌ای مانند کیا و هیوندای در ایالات متحده بیشترین محبوبیت را دارند.

با توجه به این موارد و نیاز روبه‌رشد بازارهای جهانی به خودروهای برقی، پیش‌بینی می‌شود که چین در سال جاری حدود ۵ میلیون دستگاه خودرو را به بازارهای جهانی عرضه کند. بیش از ۳۰درصد از این تعداد به خودروهای برقی اختصاص خواهد یافت؛ به ویژه در بازارهای اروپا، آمریکای جنوبی و حوزه خلیج فارس. ارزش دیگری که چین بر آن متمرکز شده است، صنعت قطعه‌سازی است. در سال ۲۰۱۸، این کشور قطعات خودرو به ارزش تقریبی ۱۱.۷ میلیارد دلار را به ایالات متحده صادر کرد. با این حال، دسترسی به بازار ایالات متحده برای چین همچنان به دلیل سیاست‌های محدودکننده واشنگتن دشوار است.

به طور خلاصه، صادرات خودروهای چینی در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجهی داشته است و بیشترین تعداد خودروها به ویژه خودروهای برقی به مقصد اروپا صادر شده‌اند. با این حال، چین همچنان در رقابت با برندهای معروف دیگر در بازار ایالات متحده به مشکل برمی‌خورد.

با توجه به نیاز رو به رشد بازار خودروهای برقی در سراسر جهان، چین پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد قابل توجهی خودرو را به بازارهای جهانی صادر کند، و بیش از ۳۰ درصد از این تعداد به خودروهای برقی تعلق خواهد گرفت. همچنین، صنعت قطعه‌سازی نیز از جمله نقاط قوت چین در صادرات خودرو به دیگر کشورها است، با این حال، دسترسی به بازار ایالات متحده همچنان به دلیل محدودیت‌های سیاستی موجود دشوار است.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcjmmevyuqexiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما