تاریخ انتشارسه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
استقبال پایتخت ایران از مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیر خم از ساعت ۱۷ به صورت رسمی آغاز شد و مهمانان امیرالمومنین علیه‌السلام حتی زودتر از موعد مقرر خود را به وعده‌گاه عشاق رسانده‌اند تا در این جشن شرکت کنند.
استقبال پایتخت ایران از مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر
به گزارش خبر24، مراسم مهمانی 10 کیلومتری غدیر در روز عید سعید غدیر دقایقی قبل با حضور گسترده اقشار مختلف مردم تهران، مواکب، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و مردمی و مؤسسات فرهنگی از حد فاصل خیابان دماوند تا میدان آزادی آغاز شد.‌ البته این برنامه پیش از موعد مقرر با استقبال عاشقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام مواجه شد.  مهمانی 10 کیلومتری غدیر بناست تا ساعت 22 امشب ادامه داشته باشد.

نصب 211 ایستگاه شهربازی‌ رایگان و 100 استیج نقالی و سرودخوانی، 26 ایستگاه نورافشانی، 20 چایخانه، نصب ایستگاه‌های جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها، 22 سیاه‌چادر اقوام و 300 موکب فرهنگی با حضور 10 کشور جهان، 600 گروه سرود به همراه با حضور والدین با کودکانشان و نیز حضور و ارائه خدمات مختلف پذیرایی، خدمات فرهنگی و خدمات درمانی و ...از جزئیات این برنامه است.

به گفته‌ی مسئولان امر، امسال با افزایش 30 درصدی استقبال مواکب برای شرکت در رویداد مهمونی غدیر مواجه هستیم و بنا بر این گزارش، 22 هزار موکب ثبت نام کرده‌اند. و امسال پیش‌بینی می‌شود 4 میلیون نفر در این مراسم دینی حضور داشته باشند. و اکنون با لحظات آغازین این مراسم، مردم ولایتمدار این سرزمین بار دیگر حماسه‌ای تاریخی را رقم زدند و از این جهت برآورد می‌شود این میزان از جمعیت به بیش از رقم تخمینی برسد.

سال گذشته در جشن غدیر تهران شاهد حدود 4 میلیون جمعیت، 54 هزار خادم موکب، کمک نقدیِ 434 هزار نفر بانی، اهدای 100 هزار اسباب بازی از سوی کودکان تهران به کودکان مناطق محروم، 1300 موکب مردمی در قالب 1600 غرفه ساماندهی شدند. پیش‌ببنی‌ها و تخمین‌ها حکایت از حضور 3 میلیون‌نفری جمعیت مردم تهران را داشت و اکنون با لحظات آغازین این مراسم، مردم ولایتمدار این سرزمین بار دیگر حماسه‌ای تاریخی را رقم زدند و از این جهت برآورد می‌شود این میزان از جمعیت به بیش از رقم تخمینی برسد.

نصب شهربازی‌های متحرک و اسباب‌بازی‌ها در سرتاسر این مسیر، سبب جذب بسیاری از والدین کودکان در این مراسم شده است.‌ کنار آن، هر کدام از مواکب به ارائه خدمات مختلف پذیرایی، خدمات فرهنگی و خدمات درمانی و... می‌پردازند.

در طول مسیر برای اقامه نماز مغرب و عشاء تمهیداتی اندیشیده شده است و مسئولان امر مکان‌هایی را در نظر گرفته‌اند تا عاشقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام به اقامه نماز بپردازند. این مسیرها همچون سال قبل شامل مسیرهای زیر است:

🔹میدان آزادی زیر برج ناحیه حمزه سیدالشهدا
🔹دانشگاه شریف
🔹ناحیه مقداد مهدیه امام حسن(ع)
🔹مسجد صاحب‌الزمان(عج) بهبودی آزادی
🔹نواب (توحید) تقاطع آزادی
🔹دانشگاه تهران
🔹چهارراه ولی‌عصر ـ انقلاب، ناحیه ولی‌عصر (عج)
🔹میدان فردوسی (ناحیه ولی‌عصر یا سلمان)
🔹دروازه دولت ـ مسجد دانشگاه خوارزمی
🔹خیابان سپاه ـ انقلاب مسجد عمار یاسر
🔹انقلاب خ نامجو ـ مسجد امام رضا علیه‌السلام
🔹میدان امام حسین علیه‌السلام
24-news.ir/vdcd590fxyt0o96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما