تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش ارزنده رئیس‌جمهور و وزیر شهید خارجه در آزادی حمید نوری، گفت: این اتفاق وجه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که با حکمت و درایت و توسل به ابزارهای توانایی خود از حقوق شهروند ایرانی با جدیت دفاع کرد.
کنعانی تشریح کرد: نقش ارزنده رئیس‌جمهور و وزیر شهید خارجه در آزادی حمید نوری
به گزارش خبر24، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آزادی حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد گفت: آقای حمید نوری با داشتن روادید قانونی، چهار سال و نیم پیش وارد استکهلم شد و در یک پروژه سیاسی طراحی شده توسط رژیم صهیونیستی و با عاملیت و اجرای جریان تروریستی و پلید منافقین و با پرونده سازی سیاسی و اتهامات واهی بازداشت شد.

وی افزود: جای تأسف است که سیستم قضایی سوئد در یک پروژه سیاسی قرار گرفت و اعتبار حرفه‌ای خود و کشور خود را قربانی این پروژه سیاسی کرد.

کنعانی آزادی حمید نوری را نتیجه تلاش همه جانبه بیش از چهار سال و نیم کشور و نظام جمهوری اسلامی خواند و به نقش ارزنده رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در این زمینه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید نقش ارزنده‌ای در این خصوص داشت و شخصا در این پرونده ورود کرد و دیداری هم با خانواده نوری داشت، خاطرنشان کرد: همچنین لازم است به نقش ارزنده وزیر خارجه اشاره کنم که یکی از موضوعات دائمی پیگیری ایشان در روند ارتباطات دیپلماتیک با مقامات سوئد، همتای سوئدی و مقامات اتحادیه اروپا بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: این اتفاق وجه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که با حکمت و درایت و توسل به ابرازهای توانایی خود از حقوق شهروند ایرانی با جدیت دفاع کرد و طعم شیرین این اقدام حرفه‌ای را این شهروند، خانواده او و ملت ایران چشیدند.

وی افزود: در نتیجه همکاری هم افزا و مکمل بین نهادهای ذیربط ایران اعم از دولت، دستگاه دیپلماسی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی که از ابتدای بازداشت این شهروند تلاش‌های همه جانبه‌ای را در حوزه حقوقی، قضایی، کنسولی و سیاسی در پیش گرفتند، با اقتدار این شهروند را آزاد و به خاک وطن بازگرداندند.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcdx90fjyt0ok6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما