تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
طی سالیان اخیر، نوع عملیات‌های انتفام گیرانه ایران در عین مشابهت‌ها در استفاده از موشک، پهباد و ... ، تفاوت‌های را هم داشته است. تفاوت‌ها هم در انتخاب افراد مورد هدف، جغرافیای شلیک و جغرافیای مورد اصابت، نوع امکان و تاسیسات مورد هدف، زمان عملیات، نوع و تعداد تسلیحات محوری و جانبی مورد استفاده و ... نیز متنوع بوده است.
عملیات خونخواهی اسماعیل هنیه چقدر متفاوت خواهد بود؟
به گزارش خبر24، در کنار این موضوعات، روح و فرامتن عملیات، هدفگذاری‌های نظامی و تاکتیکی،  پیام‌های محاسباتی و راهبردی عملیات؛ نوع، جهت، محتوا و شکل هر عملیاتی را دچار تغییرات و تاحدودی متفاوت‌تر می‌کند. به طور مثال ایران درعملیات وعده صادق، جغرافیای شلیک را از داخل ایران انتخاب کرد، نیروی عملیات کننده ایرانی بودند، نوع عملیات بسیار بزرگ و گسترده بود، اهداف عملیات و جغرافیای مورد اصابت، نقاط مختلف سرزمین های اشغالی بود، عمداموشک بالستیک مورد استفاده قرار گرفت، تعداد گسترده پهپاد‌ها برای ایجاد چالش در سامانه‌های دفاعی مهم و روشن بود. همه اینها همزمان متناسب با اتفاقی بود که در سفارت ایران در سوریه و به نسبت جایگاه فرماندهانی بود که در آنجا به شهادت رسیدند، انجام شد.

درباره شهادت اسماعیل هنیه نیز بخش‌های از عملیات خونخواهی او را می‌توان گمانه‌زنی کرد و تفاوت‌های قابل پیش بینی را حدس زد. به نظر می‌رسد که عملیات خونخواهی جدید ایران چارچوب‌های ذیل را به همراه خواهد داشت:

یک: عملیات خونخواهی علاوه بر افکار عمومی ایران، تلاش خواهد کرد که یک رضایتمندی معقول و مطلوب را در افکار عمومی مردم فلسطین نیز تامین کند.

دو: عملیات خونخواهی ایران، چارچوبی از انتقال پیام را دنبال خواهد کرد که خطوط قرمز جدیدی درباره تلاش و تمایل برای ترور دیگر رهبران ارشد غیر ایرانی محور مقاومت را برای رژیم صهیونیستی ترسیم کند.

سه: عملیات خونخواهی، درجه جدید و عزم مجددی از حساسیت ایران درباره ماجراجویی در خاک خود را به جبهه صهیونیستی و پشتیبانان آن منتقل خواهد کرد.

چهار: ایران در عملیات خونخواهی، یا قدرت توان نظامی به نمایش گذشته خود را تثبیت‌تر می کند و یا سطح جدیدتر و متفاوت‌تری از قابلیت‌های عملیاتی را به نمایش خواهد گذاشت. هر دو چارچوب رو به جلو خواهد بود و دست ایران برای انجام هر دو گزینه، باز هست. 

پنج: در نوع تاکتیک احتمالی عملیات خونخواهی نیز ابهام آفرینی جدی وجود دارد که به نظر می‌رسد که فریب یا کم اثر کردن قدرت دفاع دشمن را دنبال می‌کند. تاکتیک عملیات را فرماندهان بر اساس آخرین برآورد اطلاعاتی، محاسبات نظامی و نوع عملیات خونخواهی و پیامی و یا محاسباتی که می‌خواهند صادر کنند، تعیین خواهند کرد.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcgtu9qzak9tw4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما