تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با اشاره به محدودیت‌های پلیس در مواجهه با خانم‌ها در ناآرامی‌ها، گفت: کنترل افراد، کار اطلاعاتی، برخورد و انتقال افراد و همچنین کسب اطلاعات و مستندسازی از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در ناآرامی‌هاست.
مهمترین مأموریت زنان یگان ویژه چیست؟
به گزارش خبر24، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا به مأموریت یگان زنان اشاره و اظهار داشت: یگان زنان یکی از برکاتی بود که در یگان‌های ویژه پاسداران فراجا ساماندهی و ایجاد شد.

 وی گفت: طرح‌های انتظامی، طرح هجرت (جمع‌آوری اتباع افغانستانی)، کنترل بانوان در مسابقات فوتبال، طرح نور و همچنین اربعین حسینی از جمله مأموریت‌های جانبی زنان یگان ویژه است.


سردار کرمی به مأموریت اصلی زنان یگان ویژه اشاره و تصریح کرد: در ناآرامی‌ها این یگان زنان است که چندین نوع کار را بامهارت خاص خود انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه پلیس در مواجهه با خانم‌ها در ناآرامی‌ها محدودیت داشت گفت: کنترل افراد، کار اطلاعاتی، برخورد و انتقال افراد و همچنین کسب اطلاعات و مستندسازی از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در ناآرامی‌هاست.
فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا به اولین حضور زنان یگان ویژه در ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ اشاره و آن مأموریت را مهم ارزیابی کرد و گفت:  زنان یگان ویژه به تجهیزات انفرادی و ابزار و تجهیزات دفاعی مجهز بوده و آموزش‌های مهارت فردی و فنون رزمی، نحوه دستگیری، بازجویی و بدرقه متهمان را به‌خوبی فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه زنان یگان ویژه در سطح بالای ورزش‌های رزمی مهارت دارند اعلام کرد: یگان زنان متشکل از مأموران جوان، تحصیل‌کرده بامهارت بالا در دفاع شخصی، خلع سلاح سازمان‌یافته و رزم ویژه هستند که برای انجام مأموریت‌های مربوطه آمادگی لازم را دارند.

سردار کرمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص لباس زنان یگان ویژه در مأموریت‌ها گفت: لباس سیاه‌رنگی که زنان یگان ویژه در مأموریت سال ۱۴۰۱ به تن داشتند پوشش خاص و ضدضربه در برابر حملات و درگیری‌هاست؛ همچنین کلاهی که زنان یگان ویژه بر سر داشتند کلاه مخصوص و ضدضربه است اما در مأموریت‌های دیگری همچون طرح نور، طرح هجرت و مأموریت اربعین، یگان زنان از لباس معمول یگان ویژه استفاده می‌کند.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcirvazpt1a5p2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما