تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی میرجاوه در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت از این شورا خواست این اقدام تروریستی را به‌شدت محکوم کرده و در راستای مبارزه با تروریسم، اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.
نامه ایران به شورای امنیت در پی حمله تروریستی میرجاوه
به گزارش خبر24، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص حمله تروریستی میرجاوه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و ساموئل زبوگار رئیس کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه نوشت.
 
در این نامه آمده است: نامه حاضر در پی حمله تروریستی، وحشیانه و بزدلانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط گروه تروریستی شناخته‌ شده جیش‌العدل تقدیم می‌شود. در ساعات پایانی ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، این گروه تروریستی که تحت حمایت خارجی قرار داشته، با داعش خراسان (ISIL-K) مرتبط و از سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود بدنام است، حمله‌ای سبعانه در شهر مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان انجام داد.
 
در این نامه عنوان شده است: عناصر مسلح وابسته به جیش‌العدل، خودروی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در یک پمپ بنزین در میرجاوه، هنگامی که مرزبانان و افسران در حال سوخت‌گیری بودند، هدف قرار دادند. این اقدام شنیع منجر به شهادت ۳ تن از نیروهای انتظامی به نام‌های ستوان محمدامین نارویی، سرباز پارسا سوزنی و سرباز امیر ابراهیم‌زاده شده و یک غیرنظامی نیز مجروح شد. اندکی بعد، جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.
 
سفیر ایران در این نامه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران به‌شدت این اقدام تروریستی، جنایت‌کارانه و نفرت‌انگیز را محکوم کرده و بر تعهد راسخ خود برای اطمینان از سپرده شدن عاملان به دست عدالت تأکید می‌کند.
در این نامه آمده است: با توجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌العدل، گروهی تروریستی تحت حمایت خارجی و مرتبط با داعش خراسان (ISIL-K)، علیه غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، همان گونه که در بیانیه مطبوعاتی مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ (SC/15534) نشان داده شده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.
 
در این نامه عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران که مستقیماً از عواقب فاجعه‌بار این حادثه متأثر شده است، در تعهد اخلال ناپذیر خود برای پیش‌گامی در مبارزه با این بلایا پایدار می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است از مردم شریف و نجیب خود حفاظت کرده و امنیت کشورهای همسایه را از خطرات ناشی از چنین گروه‌های تروریستی بدخواه تضمین کند.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcgy79qnak9tx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما