تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، رام‌الله دیگر به توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد ماند و در وضعیت موجود بازنگری می‌کند.
محمود عباس: در روابط خود با اسرائیل بازنگری می‌کنیم
به گزارش خبر24، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) در اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا)، در قزاقستان سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش «آناتولی»، عباس گفت: ما تداوم وضعیت موجود را نخواهیم پذیرفت و دیگر به تنهایی به توافق‌های امضا شده با اسرائیل پایبند نخواهیم ماند (در مقابل عدم پایبندی طرف مقابل)؛ در تمام روابط خود با اسرائیل بازنگری خواهیم کرد و خواستار غرامت و عذرخواهی اسرائیل به خاطر کشتار ملت فلسطین خواهیم شد.

وی ادامه داد دنبال خلاصی از اشغالگری اسرائیل در سرزمین "کشور فلسطین" به پایتختی قدس شرقی و در مرزهای ۱۹۶۷ هستیم و به تحقق این موضوع از طریق سیاسی و دیپلماتیک، احترام به قانون بین‌الملل، توافق‌های امضا شده و مراجع تأیید شده که در رأس آن طرح صلح عربی است، ایمان داریم.

عباس در ادامه خواستار حمایت بین‌المللی برای اجرای طرح صلح عربی و نیز حمایت از تلاش‌های فلسطینی برای شناسایی کشور فلسطین شد.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین خواستار عذرخواهی انگلیس و آمریکا و نیز پرداخت غرامت از سوی این دو به خاطر توافقنامه موسوم به «بالفور» شد.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از سوی آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و وی در آن بر موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید کرد؛ نامه‌ای که سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی شد.

منبع: فارس
24-news.ir/vdcc1oqs02bqx48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز