تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
روز گذشته و پس از دیدار ایران و برزیل در رقابت‌های جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال، نوجوانان کشورمان توانستند طی نیمه دوم مسابقه، با سه گل در برابر دو گل از تیم حریف به برتری برسند.
استقبال گسترده از کامبک خارق‌العاده ایران در رقابت‌های جام جهانی مقابل برزیل
به گزارش خبر۲۴، تیم ملی فوتبال برزیل از پرطرفدارترین تیم‌های ملی در سطح دنیاست که در کشور ما هم هواداران وفاداری دارد. این تیم تاکنون در تمام دوران جام جهانی فوتبال حضور داشته و با پنج قهرمانی در جایگاه نخست پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها قرار دارد.

نام برزیل در فوتبال بزرگ است و این تنها شامل تیم بزرگسالان فدراسیون فوتبال این کشور نیست؛ بلکه برزیل در تمام پایه‌ها حرفه‌ای عمل کرده و او را در جمع حرفه‌ای‌های فوتبال به عنوان صادرکننده فوتبالیست به جهان می‌شناسند.

روز گذشته تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود به جام جهانی زیر ۱۷ سال، در نخستین بازی مرحله‌ی گروهی در کشور اندونزی به مصاف برزیل، مدعی عنوان قهرمانی این دوره، رفت. تیم ملی کشورمان در نیمه نخست نتوانست نمایش جذابی از خود ارائه دهد و با شکست دو بر صفر این نیمه را به پایان رساند.
 

در نیمه دوم اما بر خلاف نیمه اول سه فوتبالیست نوجوان کشورمان یعقوب براجعه در دقیقه ۵۴، کسری طاهری در دقیقه ۶۹ و اسماعیل قلی‌زاده در دقیقه ۷۳ برای تیم ملی گلزنی کردند و توانستند ایران را به عنوان برنده‌ی رقابت با برزیل از زمین خارج کنند.
 

نتیجه این دیدار علیرغم استقبال گسترده از سوی اهالی ورزش و رسانه در داخل، مورد توجه ویژه رسانه‌های خارجی هم قرار گرفت.

اف‌بی‌سی نیوز (FBC News) طی مقاله‌ای ضمن تمجید از عملکرد نوجوانان تیم ملی کشورمان نوشت: «ایران با کامبک (بازگشت) باورنکردنی در نیمه دوم، بریل را مبهوت کرد. این یکی از خارق‌العاده‌ترین کامبک‌های تاریخ جام جهانی از سوی ایران بود که با دو گل کمتر توانستند در یک شب دراماتیک برزیل را در جاکارتا شکست دهند.» این وب‌سایت ورزشی نوشته: «ایران به دور از ناامیدشدن، برای نیمه دوم با قدرت و هدفی تازه به میدان رفت. با این‌که برزیل در تکاپوی گل تساوی بود و فشارهای زیادی به ایران وارد کرد اما فایده‌ای نداشت. با سوت پایان بازی، جشن هیجان‌انگیزی میان بازیکنان و کادر فنی ایران برپاشد.»

وب سایت رسمی فیفا پلاس و فاکس اسپورتس (Fox Sports) در گزارشی ویدئویی، اخبار مرتبط با رقابت‌های گروه C جام جهانی اندونزی را پوشش دادند و پیروزی ایران در برابر برزیل را به نمایش گذاشتند.

وب‌سایت رسمی فیفا علاوه‌بر این، به مصاحبه با حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان، پرداخت و پیروزی ایران در مقابل برزیل به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این دوره را باورنکردنی عنوان کرد. فیفا گفته شعار «بجنگ، بجنگ و دوباره بجنگ» از پیام‌های مهمی بوده که سرمربی ایرانی به شاگردانش ارائه کرده و باعث شده تا یکی از شگفت‌انگیزترین و غیرمنتظره‌ترین موفقیت‌های تاریخ مسابقات رقم بخورد.

فیفا نوشته برزیل بازی را دو بر صفر در نیمه اول برنده شد و همه چیز برای آن‌ها در شروع رقابت‌ها به خوبی پیش می‌رفت تا خود را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی نیز به رخ سایر رقبا بکشند اما در نیمه دوم تصمیمات سرمربی ایران عوض شود و با ایده‌های دیگری که داشت توانست رقیب سرشناس خود را به چالش بکشد.
 

حسین عبدی در مصاحبه با فیفا گفت: «در نیمه اول برزیلی‌ها تاثیر زیادی روی بازیکنان ما داشتند و شاید تصور می‌کردند که آن‌ها برزیل هستند و ما [چندان قوی] نیستیم. ما بازیکنان را رو به جلو هل دادیم. به آن‌ها امید و الهام دادیم و می‌بینیند که چه اتفاقی افتاده است».

توجه ویژه رسانه‌ها بر عملکرد تیم ملی نوجوانان کشورمان حالا بیش از پیش شده است و آن‌ها در این شرایط می‌بایست ضمن حفظ تمرکز بر عملکرد خود در این دوره از رقابت‌ها با حفظ اتحاد تیمی و توجه به دستورات و برنامه‌های سرمربی سایر مسابقات را پشت سر بگذارند. خبر۲۴ ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای نوجوانان کشورمان امیدوار است این تیم با بازیکنان حرفه‌ای خود به مرحله‌ی بعد مسابقات صعود و به جایگاه ارزشمندی در این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcguq9qqak9tn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما