تاریخ انتشارجمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
اظهارات «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح عملیات "ربیع النصر" که هفته گذشته از آن رونمایی شد، گفت: عملیات "ربیع النصر"(بهار پیروزی) منجر به آزادسازی مناطق وسیعی از جمله چندین استان و همچنین وارد شدن خسارات سنگین به دشمن شد. این عملیات با مشارکت مردم مناطق آزاد شده انجام گرفت.
رزمندگان یمن: قول می‌دهیم "مارب" آزاد شود
به گزارش خبر24، یجیی سریع گفت: در این عملیات نیروی هوایی بیش از ۲۷۸حمله را علیه دشمن ترتیب داد که ۱۱۷ عملیات آن در خاک عربستان بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهارداشت: نیروهای ما طی عملیاتی موجب آزاد سازی ناحیه‌های "عسیلان"، "بیحان" و "عین" در استان "شبوه" و "العبدیه" و "حریب" در شهرستان‌های "الجوبه" و "جبل مراد" شدند.

وی افزود: در این عملیات‌ ۳۲۰۰ کیلومتر از مناطق یمن آزاد شده و  همچنین ۵۵۰ مزدور کشته، ۱۲۰۰ نفر زخمی و ۹۰ نفر به اسارت گرفته شدند.

او ادامه داد: قبایل "مارب"، "شبوه" و "البیضاء" نقش مهمی در عملیات "بهار پیروزی" داشتند. مواضع این طوایف سرافراز نشان از  ایمان آن‌ها به عزت و پیروزی ملی است.

وی گفت: از شهروندان شهر "مارب" می‌خواهیم از مقرهای مزدوران دوری کنند زیرا همانطور که در گذشته قول آزادی مناطقی را داده بودیم، قول می‌دهیم "مارب" نیز آزاد خواهد شد.
24-news.ir/vdcj8heo.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز