تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
عباس مقتدایی گفت: رژیم صهیونیستی همه پروتکل‌های مربوط‌به قراردادهای چهارگانه ژنو را نقض کرده
وحدت ملل اسلامی در ماجرای غزه می‌تواند به پیروزی فلسطین منتهی شود
عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبر24، در مورد اتفاقات اخیر در غزه گفت: آنچه که مشهود است، این است که در غزه، رژیم اشغالگر قدس مقررات و قوائد آمره بین‌المللی را زیرپا گذاشته است. 

وی افزود : رژیم صهیونیستی همه پروتکل‌های مربوط‌به قراردادهای چهارگانه ژنو را نقض کرده، و جنایت جنگی، نسل‌کشی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه و هر نوع دیگری از تجاوز که در مخاصمات قابل تصور است از سوی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه محقق شده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: مجامع بین‌المللی، نهادها و سازمان‌های متولی طبق منشور ملل متحد و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی شورای اقتصادی اجتماعی و مجمع عمومی سازمان ملل نیز نتوانسته‌اند وظایف خود در راستای متوقف کردن نسل‌کشی و جنایت جنگی و مجازات مجرم را به نتیجه برسانند. 

عباس مقتدایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود در حوزه روابط خارجی برای تبیین موضوع و ایجاد همکاری‌های بیشتر و ایجاد وحدت و انسجام میان کشورهای مسلمان، و حساس‌تر کردن سایر کشورها و بهره گیری از نهادهای بین‌المللی، در جهت خاتمه دادن به روندهای غیرانسانی رژیم اشغالگر استفاده کرده است. 

وی افزود : در این راستا رئیس جمهور ایران در سازمان‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده و نیز وزیر امور خارجه در سطوح مختلف، از جمله مذاکره با مقامات عالی رتبه ملل متحد، اقدام کرده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: محور مقاومت اکنون یکپارچگی و وحدت خود را در تقبیح اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه نشان داده است. سیدحسن نصرالله به عنوان چهره شناخته شده محور مقاومت، نقش‌آفرینی قابل توجهی داشته و وحدت ملل اسلامی به طرزی برجسته مشاهده میشود و این روند می‌تواند به پیروزی فلسطین منتهی شود. 

عباس مقتدایی با بیان اینکه اکنون بیش از هر چیز باید عزم ملت مقاومی که به دنبال احقاق حق خود است مورد توجه قرار گیرد، گفت: این ملت مقاوم در پی آن است که بتواند با رویکردی مبتنی درون‌مایه‌های اسلامی حق خود را از ظالمین بگیرد. 

وی افزود: اظهارنظرها و پیشنهادهای مختلفی ارائه شده، اما آنچه مهم است این است که مردم غزه بتوانند به حق آزادی حضور در سرزمین خود با مدیریت مبتنی بر درون‌مایه‌هایی یک ملتی به نام فلسطین و آنچه که این روزها غزه آن را راهبری می‌کند برسد. این اظهارات در حدی که بتواند آرما‌نهای فلسطین را محقق کند از سوی آن‌ها پذیرفته میشود.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcfeydy1w6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما