تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
آمریکا موضع‌گیری متناقضی در خصوص جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس دارد. مقامات رسمی این کشور در رسانه‌ها خود را حامی برقراری آتش‌بس موقت و توقف جنگ معرفی می‌کنند در حالی که از روز اول آغاز جنگ از جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم حمایت کرده‌اند.
حمایت بی‌حد و مرز از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه یا تشویق به آتش‌بس؟/ رویکرد حقیقی آمریکا چیست؟
به گزارش خبر24، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته در حاشیه نشست خبری طی دیدار نخست وزیر عراق با رئیس جمهور ایران، به خبرنگاران گفت: «آمریکایی‌ها در سه روز گذشته از طرفی به ما پیام داده‌اند که ما دنبال آتش‌بس هستیم و اقداماتی را در این ارتباط انجام داده‌ایم اما در عمل آن‌ها فقط از کشتار و نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند. امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خود را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.»

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به عنوان مقام رسمی آمریکایی نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان داد و موضوع ارسال پیام به ایران درباره آتش‌بس در جنگ غزه را رد کرد. وی گفته که این اظهارات کاملا نادرست است. این سخنگو اعلام کرده که ما به ایران گفته‌ایم که نباید به دنبال گسترش درگیری در منطقه و پیامدهای آن باشد.

این مقام آمریکایی گفته که ما تنها اعلام کردیم که خواستار آزادی اسرا توسط حماس هستیم که لازمه‌ی آن توقف بشردوستانه در میانه جنگ است. و مسئولیت هرگونه تاخیر در این امر به عهده حماس خواهد بود.
آمریکایی‌ها در رسانه‌های خود اعلام کرده‌اند که طرفدار برقراری آتش‌بس موقت هستند. در آخرین واکنش رسمی، کاخ سفید اعلام کرد که گفت‌وگوی نتانیاهو و بایدن پیرامون آتش‌بس بوده است. همچنین یک منبع عبری زبان گفته که رئیس سیا در سفر خود به اسرائیل ۳ ساعت با رئیس موساد و نتانیاهو صحبت کرد و معتقد بود اتفاقی وحشتناک قرار است رخ دهد و اسرائیل باید فورا تمامی زندانیان را آزاد کرده و آتش‌بس را بپذیرد.

رویترز هم در روزهای اخیر طی گزارشی اعلام کرد که بایدن خواهان توقف جنگ است و نه آتش‌بس. به وضوح روشن است که آمریکایی‌ها در تلاشند تا به این واسطه امکان آزادی اسرا را فراهم کنند و حتی می‌توان متصور شد که پس انجام این امر آن‌ها که به بدقولی و خیانت در وعده‌ها مشهورند، آتش‌بس را برهم زنند و با دست برتر مقابل حماس بجنگند.

آمریکایی‌ها در این وهله نیاز دارند تا با برقراری ارتباط با حماس، آنها را مجاب به ایجاد وقفه در جنگ (و نه آتش‌بس) کنند. به همین علت دور از ذهن نیست که آمریکایی‌ها برای تحقق این امر به ایران پیام ارسال کنند و خواهان آتش‌بس شوند. با این امر به گمان خود خواهند توانست تا به نوعی جلب اعتماد کنند و سپس به اهدافشان برسند.

دروغگویی از جمله خصیصه‌های برجسته‌ی سیاستمداران و مقامات آمریکایی است که با تغییر دولت‌ها ثابت می‌ماند و دستخوش تغییر نمی‌شود. آن‌ها از سویی دعوت به وقفه در جنگ می‌کنند و از سوی دیگر در میانه‌ی تشدید حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه، کمک نظامی ۳۲۰ میلیون دلاری برای صهیونیست‌ها ارسال می‌کنند. همه‌ی این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که از روز اول این جنگ آمریکا دست از حمایت اشغالگران برنداشته و حتی نیروها و ادوات نظامی خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده و به زعم مقامات آگاه، اتاق جنگ اسرائیلی‌ها را مدیریت می‌کند.

با اعلام عمومی خبر ارسال پیام آمریکا به ایران از سوی وزیر امور خارجه کشورمان، نقشه آنان دوباره نقش بر آب شد. اگر آن‌ها واقعا خواستار توقف جنگ حتی به شکل موقت هستند، چرا خود دست از حمایت صهیونیست‌ها برنمی‌دارند و ارسال تجهیزات و مهمات نظامی به آن‌ها را متوقف نمی‌سازند؟ انتظار یک‌طرفه برای توقف جنگ تنها نشان‌گر تناقض آن‌ها در گفته‌ها و عملکردشان است.

انتهای پیام/
 
24-news.ir/vdcbs8b89rhbaap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما